Kurs na sternika morskiego + Egzamin

TERMINY:

Gdynia/Gdańsk

Przejdź do formularza
motorowodny sternik morski

Motorowodny sternik morski kurs – do czego uprawnia?

Motorowodny sternik morski to patent uprawniający do prowadzenia jachtów morskich o długości do 18 metrów    (na śródlądziu bez ograniczeń). Co daje Ci stopień motorowodnego sternika morskiego? Zdanie egzaminu na patent sternika motorowodnego otwiera Ci drogę do niezależnego motorowodniactwa morskiego. Nie tylko przygotujemy Cię do zdania egzaminu, ale przede wszystkim nauczymy Cię bezpiecznie manewrować i prowadzić morskie rejsy. Najważniejsze elementy nawigacji, przyrządy nawigacyjne) i komunikacji przyswoisz sobie w czasie intensywnych ćwiczeń, w czasie których rozwiejemy także wszelkie Twoje wątpliwości z pozostałych elementów wiedzy teoretycznej.

Kurs motorowodnego sternika morskiego

E-learning – dostęp do platformy uzyskasz wraz z potwierdzeniem rezerwacji miejsca na szkoleniu “Motorowodny sternik morski” i od razu możesz zacząć przyswajać sobie teorię, dzięki czemu w czasie kursu mamy jeszcze więcej czasu na praktykę.

Wykłady – z zakresu nawigacji morskiej, locji, komunikacji, bezpieczeństwa i budowy jachtu w uzupełnieniu e-learningu oraz ćwiczenia praktyczne z nawigacji.

Manewry portowe na jachcie motorowym pod okiem doświadczonego instruktora.

Zajęcia kończymy egzaminem teoretycznym i praktycznym (aby być dopuszczonym do egzaminu należy udokumentować opiniami z rejsów swój staż morski min. 200 h)

Motorowodny sternik morski kurs – jak długo trwa?

Dzięki dostępowi do e-learningu, nasze szkolenie na sternika morskiego trwa tylko 2 dni, egzamin zdajesz w ostatnim dniu. Teorii uczysz się samodzielnie, a 2 dni szkolenia to głównie nawigacja, manewrowanie jachtem i inne aspekty bezpiecznego pływania po wodach morskich i śródlądowych.

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • nawigacja, locja morska i śródlądowa, komunikacja, bezpieczeństwo, meteorologia
  • budowa jachtu, przepisy, dobra praktyka morska
  • - częściowo nauka samodzielna (e-learning)
  • - ćwiczenia z nawigacji, podsumowanie teorii w pierwszym dniu szkolenia stacjonarnego
  • - ćwiczenia manewrowe
  • e-learning dostępny przed szkoleniem w celu spokojnego i efektywnego przygotowania teoretycznego
  • egzamin zorganizowany na koniec szkolenia (wymagany staż morski min 200h potwierdzony opiniami lub kartami rejsu)

Cena zawiera:

  • e-learning
  • intensywny kurs praktyczny (uwaga niektóre zajęcia mogą być zorganizowane w Gdyni a inne w Gdańsku-Górkach Zachodnich)
  • catering kawowy i materiały do notatek i ćwiczeń

Dodatkowe informacje:

  • cena nie zawiera kosztów wyżywienia oraz kosztów egzaminu i wydania patentu
  • egzamin płatny komisji egzaminacyjnej 350zł (zniżka dla uczniów i studentów 50% do 26 roku życia na podstawie legitymacji)

Płatności:

  • min. 50% przy rezerwacji szkolenia, reszta nie później niż w dniu rozpoczęcia szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
  • wystawiamy faktury VAT - przy rezerwacji należy zgłosić taką potrzebę i podać NIP

Zarezerwuj


Dodatkowe informacje

Morski sternik motorowodny uprawnienia

Patent motorowodnego sternika morskiego jest dokumentem uprawniającym do prowadzenia dowolnych jednostek motorowych po śródlądziu oraz jachtów motorowych o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich.

Tego rodzaju certyfikat stwarza więc szerokie możliwości zarówno w zakresie samodzielnego prowadzenia łodzi motorowych na własny użytek, jak i podjęcia pracy jako zawodowy skipper. W tym przypadku posiadasz także uprawnienia, które zapewnia kurs sternika motorowodnego 

Patent motorowodnego sternika morskiego – wymagania

Kto może przystąpić do patentu sternika motorowodnego? Aby zdobyć uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i korzystać z jachtów motorowych na wodach morskich, należy:

  • być pełnoletnim,
  • posiadać odpowiednie doświadczenie na morzu: są to minimum dwa rejsy o łącznym czasie żeglugi nie krótszym niż 200 godzin,
    zdać egzamin.

Co ważne, chociaż iż patent motorowodnego sternika morskiego jest drugim z trzech obowiązujących w Polsce stopni uprawnień, przed przystąpieniem do egzaminu nie ma konieczności posiadania niższego certyfikatu (czyli sternika motorowodnego).

Nie jest też konieczne odbywanie kursu przygotowawczego. Mimo to warto wziąć udział w szkoleniu, by zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pozytywnego wyniku na egzaminie.

Jak wygląda egzamin na patent motorowodnego sternika morskiego?

Składa się on z dwóch części, które mają zweryfikować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności obsługi łodzi, prowadzenie jachtów motorowych po wodach morskich i wodach śródlądowych. Należy podkreślić, że aby zdobyć patent motorowodnego sternika morskiego, konieczne jest uzyskanie pozytywnego wyniku z obu części – teorii i praktyki. W przypadku niepowodzenia w jednym z paneli należy powtórzyć cały egzamin.

Patent motorowodny sternik morski – egzamin praktyczny: W części praktycznej kandydat na motorowodnego sternika morskiego musi udowodnić, że potrafi obsłużyć jacht motorowy. W tym celu wykonuje on manewry wskazane przez komisję egzaminacyjną. Dopuszcza się jednokrotne powtórzenie źle wykonanego elementu.

Na część teoretyczną składa się zadanie nawigacyjne oraz test zawierający 75 pytań jednokrotnego wyboru. Do zaliczenia wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 65 z nich oraz poprawnie rozwiązać zadanie.
Warto pamiętać, że osoby, które nie mają certyfikatu sternika motorowodnego, zdają egzamin w wersji poszerzonej o wiedzę, jaka jest konieczna do uzyskania tego patentu.

Ile kosztuje patent sternika morskiego?

Każdorazowe podejście do egzaminu to koszt 350 zł, przy czym uczniom oraz studentom, którzy nie ukończyli jeszcze 26. roku życia, przysługuje zniżka w wysokości 50%. Warunkiem przyznania bonifikaty jest posiadanie aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej.
Wydanie patentu przez Polski Związek Motorowy i Narciarstwa Wodnego kosztuje 50 zł. Tu również uczniom i studentom przysługuje zniżka w wysokości 50% ceny podstawowej.

Referencje

Szkolenie indywidualnie dopasowane

Co do rejsu z Tadkiem – pełen profesjonalizm, super bardzo dużo mi to dało .. Napewno będą korzystał z takich rejsów w niedalekiej przyszłości oraz szkoleń w OCEAN TEAM Najlepsza szkoła jaką znam wspaniali ludzie doświadczeni instruktorzy !!! Polecam wszystkim z znajomym … .

Piotr - biznesmen z Trójmiasta

Manewry portowe

Chciałam bardzo podziękować za zorganizowanie naszego kursu. Był bardzo fajnie przeprowadzony no i super instruktor. Na pewno do Państwa wrócimy – zarówno my, jak i nasza młodzież.

Agnieszka - kursantka ze Śląska

Sea Survival

Chciałam jeszcze raz bardzo podziękować za weekendowe szkolenie. Muszę przyznać, że już bardzo dawno nie spotkałam się z tak profesjonalnym przygotowaniem i prowadzeniem. No i to w jaki sposób nauczasz i szkolisz. Niezwykle rzadko spotyka się tak zaangażowanego nauczyciela, który potrafi w tak wspaniały sposób przekazać swoją przeogromna wiedzę i zainteresować tematem. Utrzymanie przez 8 godzin słuchacza w pełnym zaangażowaniu i koncentracji jest naprawdę wielką sztuką. Muszę przyznać że ani przez minutę się nie nudziłam i nie straciłam zainteresowania i nawet nie wiem kiedy minęły te wszystkie godziny. No i niezwykle ważne było to że mogłam poczuć na własnej skórze jak to jest kiedy ląduje się wodzie i trzeba siebie i innych ratowac. Wspaniały kurs. Mój pierwszy u was ale na pewno nie ostatni.

Urszula - kursantka z Danii

Rejs stażowy Bałtyk

W nawiązaniu do zakończonego rejsu, chciałem bardzo podziękować za wszystko, wiedziałem, że mogę liczyć na dobry poziom, opinie znajomych, byłem u Was na SRC/LRC, ale wszystko przed, w trakcie i po rejsie przerosło moje oczekiwania 🙂 Tadeusz wykreował tak fantastyczną atmosferę na jachcie, że nawet wstawanie na nocne wachty kojarzyło się z kolejnym kawałkiem super przygody a nie z żeglarskim obowiązkiem. Imponująca trasa, trymowanie żagli, nawigacja pilotowa, wprowadzenie do mapy, planowania … Sail Well!

Jacek - biznesmen

Od Zera do Skippera

Dzięki OceanTEAM marzenia się spełniają! Moim było zdobycie JSM. Wszystko zaczęło się od zwykłej rozmowy z Anną Komosińską i od razu przywitała mnie otwartość, potem Krystian Szypka, potrafił wyczuć potrzebę i pomógł zbudować plan – drogę do zdobycia JSM i dalszego żeglarskiego rozwoju. Minęła praktyka i kolejne spotkanie z OT, tym razem wspaniały rejs stażowy z Tadeuszem Kuropatwinskim . Potem nawigacja z Dominikiem Petelem. Na końcu całość dotychczasowej wiedzy i umiejętności uporządkował Krzysztof Chmara (Homer), który na ostatniej prostej przygotowywał nas do egzaminu, dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem, wsparciem, ale i czasem hartującym „zimnym prysznicem”, dla Ciebie szczególne podziękowania! Dzięki nim w ciągu ostatniego roku, myślę że stałem się kimś lepszym i to nie tylko dlatego, że zdałem egzamin! Za to Wam bardzo dziękuję i myślę, że się jeszcze spotkamy, wszak to od egzaminu znowu muszę zrobić pierwszy krok w kierunku żeglarskiego rozwoju! Dziękuję!!!

Marek - biznesmen ze Śląska

Jachtowy Sternik Morski późną jesienią

Szkolenie było super – Krzysiek świetnie przekazywał wiedzę i wyciskał z nas tyle tylko ile się da. Idealnym pomysłem były nocne manewry „człowiek za burtą” – nie dość że była to ciekawa odmiana to dawało to sporo świadomości o tym jak manewrować jachtem po ciemku..

Piotr - żeglarz, biznesmen

Manewrówka indywidualnie

Bardzo dziękuje za wspaniale przeprowadzone przez kpt Romana szkolenie manewrowe w dniu 6.08.2023. Pan Roman doskonale przekazał na początku podstawy teoretyczne manewrówki (w zwięzły sposób) a potem w części praktycznej zostały zrealizowane wcześniej omówione warianty. Jeszcze raz bardzo dziękujemy ( bo było nas dwóch) Wam za to zorganizowanie tego (indywidualnego) szkolenia. Tak a propos, macie w zespole doskonałych instruktorów ( rok temu miałem możliwość uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez kpt Adama).

Wiesław - Kraków

Rejs po Bałtyku

Serdeczne podziękowania za rejs stażowy po Bałtyku. Bardzo profesjonalny, miły i sympatyczny Kapitan, piękna trasa rejsu, duża dawka wiedzy i nowe zdobyte doświadczenia- tego właśnie oczekiwaliśmy.

Tomasz i Dominik - Bracia Żeglarze z Bielska-Białej

Rejs stażowy – nastolatka

Serdecznie dziękujemy w imieniu naszym i córki. Wasza organizacja rejsu i kompetencje kapitana jeszcze bardziej utwierdziły nasze dziecko w miłości do żagli.

Rodzice Tosi -

Od Zera do Skippera

Wychodzi na to, że wszystkie możliwe szkolenia w OTSS właśnie zrobiłem. Droga – od JSMa zdanego w maju 2021 do w „miarę” ogarniętego skippera teraz – była intensywna (choć na pierwszej pomocy i nawigacji klasycznej byłem jeszcze przed kursem na sternika), ale mega satysfakcjonująca. Teraz mam na liczniku ponad 7000 nm, kilka własnych rejsów na różnych akwenach. Dzięki za wszystko. Szczególnie dla Ciebie – widać zaangażowanie i pasję właściciela, ale i umiejętność zbudowania super zespołu instruktorów (a miałem do czynienia z Adamem, Krzyśkiem, Jarkiem i Andrzejem). Mam nadzieję, że OTSS będzie się rozwijał dalej tak dynamicznie.

Paweł - Skipper made by OceanTEAM