Kurs na sternika morskiego + Egzamin

motorowodny sternik morski

Jakie uprawnienia daje patent motorowodnego sternika morskiego?

Motorowodny sternik morski to patent uprawniający do prowadzenia jachtów morskich o długości do 18 metrów    ( na śródlądziu bez ograniczeń). Co daje Ci stopień motorowodnego sternika morskiego? Zdanie egzaminu na patent sternika motorowdnego otwiera Ci drogę do niezależnego motorowodniactwa morskiego. Nie tylko przygotujemy Cię do zdania egzaminu ale przede wszystkim nauczymy Cię bezpiecznie manewrować i prowadzić morskie rejsy. Najważniejsze elementy nawigacji, przyrządy nawigacyjne) i komunikacji przyswoisz sobie w czasie intensywnych ćwiczeń, w czasie których rozwiejemy także wszelkie Twoje wątpliwości z pozostałych elementów wiedzy teoretycznej.

Kurs motorowodnego sternika morskiego

E-learning – dostęp do platformy uzyskasz wraz z potwierdzeniem rezerwacji miejsca na szkoleniu “Motorowodny sternik morski” i od razu możesz zacząć przyswajać sobie teorię, dzięki czemu w czasie kursu mamy jeszcze więcej czasu na praktykę.

Manewry morskie i portowe na jachcie morskim pod okiem wysokiej klasy instruktora.

Zajęcia teoretyczne (szkolenie praktyczne) kończymy egzaminem teoretycznym i praktycznym (aby być dopuszczonym do egzaminu należy udokumentować opiniami z rejsów swój staż morski min. 200h – w czasie szkolenia uzyskasz ok. 20h)

Ile trwa szkolenie na motorowodnego sternika morskiego?

Dzięki dostępowi do e-learningu, nasze szkolenie na sternika morskiego trwa tylko 4 dni, egzamin zdajesz w ostatnim dniu. Teorii uczysz się samodzielnie, a 4 dni szkolenia to głównie nawigacja, manewrowanie jachtem i aspekty bezpiecznego pływania po wodach morskich.

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • kurs nawigacji klasycznej i elektronicznej
  • manewrowanie jachtem morskim
  • komunikacja GMDSS
  • meteorologia i bezpieczeństwo morskie
  • e-learning dostępny przed szkoleniem w celu przygotowania teoretycznego
  • catering kawowy w czasie zajęć
  • materiały do notatek

Cena zawiera:

  • e-learning
  • intensywny kurs praktyczny
  • ubezpieczenie NNW i środki ratunkowe na czas zajęć praktycznych
  • catering kawowy i materiały do notatek i ćwiczeń

Dodatkowe informacje:

  • cena nie zawiera kosztów wyżywienia oraz kosztów egzaminu i wydania patentu
  • egzamin płatny komisji egzaminacyjnej 350zł (zniżka dla uczniów i studentów)

Płatności:

  • min. 50% przy rezerwacji szkolenia, reszta nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
  • wystawiamy faktury VAT - przy rezerwacji należy zgłosić taką potrzebę i podać NIP

Zarezerwuj


Dodatkowe informacje

Motorowodny sternik morski

Patent motorowodnego sternika morskiego jest dokumentem uprawniającym do prowadzenia dowolnych jednostek motorowych po śródlądziu oraz jachtów motorowych o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich.

Tego rodzaju certyfikat stwarza więc szerokie możliwości zarówno w zakresie samodzielnego prowadzenia łodzi motorowych na własny użytek, jak i podjęcia pracy jako zawodowy skipper.

Patent motorowodnego sternika morskiego – wymagania

Kto może przystąpić do patentu sternika motorowodnego? Aby zdobyć uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i korzystać z jachtów motorowych na wodach morskich, należy:

  • być pełnoletnim,
  • posiadać odpowiednie doświadczenie na morzu: są to minimum dwa rejsy o łącznym czasie żeglugi nie krótszym niż 200 godzin,
    zdać egzamin.

Co ważne, chociaż iż patent motorowodnego sternika morskiego jest drugim z trzech obowiązujących w Polsce stopni uprawnień, przed przystąpieniem do egzaminu nie ma konieczności posiadania niższego certyfikatu (czyli sternika motorowodnego).

Nie jest też konieczne odbywanie kursu przygotowawczego. Mimo to warto wziąć udział w szkoleniu, by zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pozytywnego wyniku na egzaminie.

Jak wygląda egzamin na patent motorowodnego sternika morskiego?

Składa się on z dwóch części, które mają zweryfikować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności obsługi łodzi, prowadzenie jachtów motorowych po wodach morskich i wodach śródlądowych. Należy podkreślić, że aby zdobyć patent motorowodnego sternika morskiego, konieczne jest uzyskanie pozytywnego wyniku z obu części – teorii i praktyki. W przypadku niepowodzenia w jednym z paneli należy powtórzyć cały egzamin.

Patent motorowodny sternik morski – egzamin praktyczny: W części praktycznej kandydat na motorowodnego sternika morskiego musi udowodnić, że potrafi obsłużyć jacht motorowy. W tym celu wykonuje on manewry wskazane przez komisję egzaminacyjną. Dopuszcza się jednokrotne powtórzenie źle wykonanego elementu.

Na część teoretyczną składa się zadanie nawigacyjne oraz test zawierający 75 pytań jednokrotnego wyboru. Do zaliczenia wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 65 z nich oraz poprawnie rozwiązać zadanie.
Warto pamiętać, że osoby, które nie mają certyfikatu sternika motorowodnego, zdają egzamin w wersji poszerzonej o wiedzę, jaka jest konieczna do uzyskania tego patentu.

Ile kosztuje patent sternika morskiego?

Każdorazowe podejście do egzaminu to koszt 350 zł, przy czym uczniom oraz studentom, którzy nie ukończyli jeszcze 26. roku życia, przysługuje zniżka w wysokości 50%. Warunkiem przyznania bonifikaty jest posiadanie aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej.
Wydanie patentu przez Polski Związek Motorowy i Narciarstwa Wodnego kosztuje 50 zł. Tu również uczniom i studentom przysługuje zniżka w wysokości 50% ceny podstawowej.

Referencje

Dziękuję za pokazanie, że można

Wasza Szkoła powinna stanowić wzór dla większości firm zajmujących się szkoleniami okołowodniackimi nie tylko na terenie Trójmiasta, ale całego kraju. Od początku mojej „kariery” żeglarskiej brałem udział w kilkunastu różnych kursach i szkoleniach i zawsze wmawiano mi, że stwierdzenie typu „później”, „to trzeba samemu doczytać”, „tak już jest i tyle” to norma, a tu okazuje się, że wcale tak nie jest i można to wszystko odpowiednio przekazać i pokazać.

Sam od ponad dziesięciu lat szkolę na patent żeglarza jachtowego i zawsze stawiam sobie nad wymagania firmy która mnie zatrudnia rzetelne i kompletne przekazanie wiedzy i umiejętności, która wiem że będzie przydatne i niezbędne kursantom w żeglarskim życiu. I niezmiernie cieszę się, że trafiłem do Was i mogłem się przekonać że takie podejście ma sens!

Do tej pory wziąłem udział w trzech kursach oferowanych przez Was, czwarty już zarezerwowany, ale zapowiadam się na całą resztę. Dziękuję za pokazanie, że można!

Wojciech - Instruktor żeglarstwa śródlądowego

Pierwsza pomoc na jachcie

Brałem w swoim życiu udział w co najmniej kilkunastu kursach medycznych, dłuższych lub krótszych, jednak poziom, który pokazał Krystian Szypka wraz z Ocean Teamem to mistrzostwo świata i okolic!

Jerzy - Skipper Katharsis One

Zaawansowana pierwsza pomoc dla żeglarzy

Bardzo dziękuje za to, że mogłem uczestniczyć w tak profesjonalnym szkoleniu. W moim życiu zdażyły się dwa przypadki kiedy mogłem podjąć ratowanie życia. Niestety brak profesjonalnej wiedzy spowodował to, że liczyłem na innych, udało się, ale mogło być inaczej. Teraz czuję się dużo pewniej!

Mirek - Żeglarz i biznesmen z Torunia

Bezpieczeństwo morskie

Jestem tegorocznym uczestnikiem projektu I Love Poland i chciałbym jeszcze raz podziękować za wspaniałe szkolenie, które było naprawdę świetnie poprowadzone i pogratulować tak wysokiego poziomu profesjonalizmu. Byłem na wielu szkoleniach, ale żadne nie było tak dobrze poprowadzone.

Błażej - uczestnik projektu I Love Poland

Pierwsza pomoc dla żeglarzy

Chciałem bardzo podziękować za przeprowadzony profesjonalnie kurs. Naprawdę dużo się na nim nauczyłem. Podejście do przekazu treści jest dla mnie wzorem do naśladowania. Też prowadzę szkolenia ale w zupełnie innej dziedzinie. Luźna atmosfera w moim przypadku powoduje lepsze przyswajanie wiedzy. Ten kurs był drugim po JSM, który odbywałem w OceanTeam. Myślę, że na pewno będziemy się często widywać na Waszych szkoleniach. Duże brawa. Dziękuję za kolejną mega tabletę wiedzy, którą od Was otrzymałem.

Piotr - Biznesmen z Wielkopolski

Sea Survival przed regatami Sydney-Hobart

Wczoraj zakończyliśmy szkolenie które prowadził Krystian Szypka. Czworo uczestników regat S2H przez to spełniło wymóg organizatora regat dotycząca odbycia kursu przetrwania na morzu (Sea Survival). Pozostała cześć załogi ten kurs już odbyła wcześniej . Mój wniosek jest jeden. Bez względu czy planujecie kiedyś start w dużych regatach czy zamierzacie żeglować tylko turystycznie, bardzo mocno zachęcam do odbycia takiego szkolenia. Poziom świadomości i obsługi urządzeń ratunkowych jest kluczowy. Ocean Team Sailing School i Krystian Szypka jako instruktor gwarantuje wam że z tego kursu poza certyfikatem wyniesiecie potężny poziom wiedzy na temat bezpieczeństwa na morzu . Polecam każdemu żeglarzowi !

Bluehorizon.pl -

Warsztaty nawigacyjne

Dziękuję za jak zawsze kawał dobrej roboty trenerskiej,

Twoje szkolenia są nie dość, że mądre to i ciekawe,

Bardzo obrazowo i praktycznie podchodzisz do tematu i przekazujesz wiedzę dla nas,

Pilnujesz czasu i nie rozwlekasz tematów pobocznych.

Każde zagadnienie jest szczegółowo opracowane, sprawdzone przez Ciebie i nie ma dwuznacznych wyników oraz pytań bez odpowiedzi.

Ireneusz - Biznesmen z Dębicy, właściciel marketów spożywczych pod marką Lewiatan

Jachtowy Sternik Morski

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, bardzo dobre warunki, dobrze zrealizowany program. Kurs na stopień JSM.

Grzegorz Witer -

Trymowanie żagli + spinaker i genaker w praktyce

Dwa dni szkolenia TRIM&SPIN pod okiem Jarka Kaczorowskiego. Ciężka praca, ciągłe wybieranie i luzowanie szotów, stawianie i zrzucanie spinakerów (cztery na pokładzie), genaker w akcji. Testujemy stawianie „na wełnę”, z „kon…na”, regulujemy trymlinki, Cunninghama. Idziemy pod spinakerem bajdewindem – da się! A na koniec satysfakcja: żeglujemy dwa węzły szybciej niż na początku, spinaker pięknie wypełniony, jacht frunie po wodzie! Polecam!

Michał K. -

Szkolenia nawigacyjne

Szkolenia nawigacyjne – astro i nawigacja zaawansowana – petarda. Gorąco polecam!

Maciej K. -