Kurs na sternika morskiego + Egzamin

TERMINY:

Gdynia

Przejdź do formularza
motorowodny sternik morski

Motorowodny sternik morski kurs – do czego uprawnia?

Motorowodny sternik morski to patent uprawniający do prowadzenia jachtów morskich o długości do 18 metrów    (na śródlądziu bez ograniczeń). Co daje Ci stopień motorowodnego sternika morskiego? Zdanie egzaminu na patent sternika motorowodnego otwiera Ci drogę do niezależnego motorowodniactwa morskiego. Nie tylko przygotujemy Cię do zdania egzaminu, ale przede wszystkim nauczymy Cię bezpiecznie manewrować i prowadzić morskie rejsy. Najważniejsze elementy nawigacji, przyrządy nawigacyjne) i komunikacji przyswoisz sobie w czasie intensywnych ćwiczeń, w czasie których rozwiejemy także wszelkie Twoje wątpliwości z pozostałych elementów wiedzy teoretycznej.

Kurs motorowodnego sternika morskiego

E-learning – dostęp do platformy uzyskasz wraz z potwierdzeniem rezerwacji miejsca na szkoleniu “Motorowodny sternik morski” i od razu możesz zacząć przyswajać sobie teorię, dzięki czemu w czasie kursu mamy jeszcze więcej czasu na praktykę.

Wykłady – z zakresu nawigacji morskiej, locji, komunikacji, bezpieczeństwa i budowy jachtu w uzupełnieniu e-learningu oraz ćwiczenia praktyczne z nawigacji.

Manewry portowe na jachcie motorowym pod okiem doświadczonego instruktora.

Zajęcia kończymy egzaminem teoretycznym i praktycznym (aby być dopuszczonym do egzaminu należy udokumentować opiniami z rejsów swój staż morski min. 200 h)

Motorowodny sternik morski kurs – jak długo trwa?

Dzięki dostępowi do e-learningu, nasze szkolenie na sternika morskiego trwa tylko 3 dni, egzamin zdajesz w ostatnim dniu. Teorii uczysz się samodzielnie, a 3 dni szkolenia to głównie nawigacja, locja, komunikacja, manewrowanie jachtem i inne aspekty bezpiecznego pływania po wodach morskich i śródlądowych.

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • nawigacja, locja morska i śródlądowa, komunikacja, bezpieczeństwo, meteorologia
  • budowa jachtu, przepisy, dobra praktyka morska
  • - częściowo nauka samodzielna (e-learning)
  • - ćwiczenia z nawigacji, podsumowanie teorii w formie stacjonarnej
  • - ćwiczenia manewrowe
  • e-learning dostępny przed szkoleniem w celu spokojnego i efektywnego przygotowania teoretycznego
  • egzamin zorganizowany na koniec szkolenia (wymagany staż morski min 200h potwierdzony opiniami lub kartami rejsu)
  • koszulka SKIPPER by OceanTEAM

Cena zawiera:

  • e-learning
  • intensywny kurs praktyczny
  • catering kawowy i materiały do notatek i ćwiczeń

Dodatkowe informacje:

  • cena nie zawiera kosztów wyżywienia oraz kosztów egzaminu i wydania patentu
  • egzamin płatny komisji egzaminacyjnej 350zł (zniżka dla uczniów i studentów 50% do 26 roku życia na podstawie legitymacji)

Płatności:

  • min. 50% przy rezerwacji szkolenia, reszta nie później niż w dniu rozpoczęcia szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
  • wystawiamy faktury VAT - przy rezerwacji należy zgłosić taką potrzebę i podać NIP

Zarezerwuj


Dodatkowe informacje

Morski sternik motorowodny uprawnienia

Patent motorowodnego sternika morskiego jest dokumentem uprawniającym do prowadzenia dowolnych jednostek motorowych po śródlądziu oraz jachtów motorowych o długości kadłuba do 18 m po wodach morskich.

Tego rodzaju certyfikat stwarza więc szerokie możliwości zarówno w zakresie samodzielnego prowadzenia łodzi motorowych na własny użytek, jak i podjęcia pracy jako zawodowy skipper. W tym przypadku posiadasz także uprawnienia, które zapewnia kurs sternika motorowodnego 

Patent motorowodnego sternika morskiego – wymagania

Kto może przystąpić do patentu sternika motorowodnego? Aby zdobyć uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i korzystać z jachtów motorowych na wodach morskich, należy:

  • być pełnoletnim,
  • posiadać odpowiednie doświadczenie na morzu: są to minimum dwa rejsy o łącznym czasie żeglugi nie krótszym niż 200 godzin,
    zdać egzamin.

Co ważne, chociaż iż patent motorowodnego sternika morskiego jest drugim z trzech obowiązujących w Polsce stopni uprawnień, przed przystąpieniem do egzaminu nie ma konieczności posiadania niższego certyfikatu (czyli sternika motorowodnego).

Nie jest też konieczne odbywanie kursu przygotowawczego. Mimo to warto wziąć udział w szkoleniu, by zwiększyć swoje szanse na uzyskanie pozytywnego wyniku na egzaminie.

Jak wygląda egzamin na patent motorowodnego sternika morskiego?

Składa się on z dwóch części, które mają zweryfikować zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczne umiejętności obsługi łodzi, prowadzenie jachtów motorowych po wodach morskich i wodach śródlądowych. Należy podkreślić, że aby zdobyć patent motorowodnego sternika morskiego, konieczne jest uzyskanie pozytywnego wyniku z obu części – teorii i praktyki. W przypadku niepowodzenia w jednym z paneli należy powtórzyć cały egzamin.

Patent motorowodny sternik morski – egzamin praktyczny: W części praktycznej kandydat na motorowodnego sternika morskiego musi udowodnić, że potrafi obsłużyć jacht motorowy. W tym celu wykonuje on manewry wskazane przez komisję egzaminacyjną. Dopuszcza się jednokrotne powtórzenie źle wykonanego elementu.

Na część teoretyczną składa się zadanie nawigacyjne oraz test zawierający 75 pytań jednokrotnego wyboru. Do zaliczenia wystarczy odpowiedzieć poprawnie na 65 z nich oraz poprawnie rozwiązać zadanie.
Warto pamiętać, że osoby, które nie mają certyfikatu sternika motorowodnego, zdają egzamin w wersji poszerzonej o wiedzę, jaka jest konieczna do uzyskania tego patentu.

Ile kosztuje patent sternika morskiego?

Każdorazowe podejście do egzaminu to koszt 350 zł, przy czym uczniom oraz studentom, którzy nie ukończyli jeszcze 26. roku życia, przysługuje zniżka w wysokości 50%. Warunkiem przyznania bonifikaty jest posiadanie aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej.
Wydanie patentu przez Polski Związek Motorowy i Narciarstwa Wodnego kosztuje 50 zł. Tu również uczniom i studentom przysługuje zniżka w wysokości 50% ceny podstawowej.

Referencje

Od Zera do Skippera

Dopiero Was poznajemy, ja i kolega Krzysiek, ale jest nam tak niezwykle miło, że to Pan i Pana współpracownicy wprowadzacie nas w ten piękny świat morskiej przygody. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Dokonaliśmy wyboru sercem i .. przeczuciem, trafiliśmy w 10.

Mariusz - Menager z Mazowsza

Od zera do skippera, mój pierwszy rejs!

Rok temu o tej porze byłem gdzieś na Bałtyku, w trakcie rejsu stażowego z Tadeuszem, później w czerwcu kurs JSM pod okiem Krzysztofa, wcześniej SRC/LRC, warsztaty meteo z Jarkiem a ostatnio rejs świąteczny z Adamem. Zabranie rodziny i przyjaciół na jacht morski, wypłynięcie na szerokie, słone wody było moim marzeniem i właśnie się spełniło, 10 maja zakończyliśmy tygodniowy czarter po Bałtyku zbierając pierwsze szlify w samodzielnym morskim żeglowaniu. To marzenie spełniło się dzięki Wam, dzięki OTSS, za co bardzo całej Ekipie Ocean Team dziękuję! 🙂 Nie wiem, czy to zdrowe czy nie, ale dwa dni po pierwszym rejsie rodzina chce to powtórzyć jak najszybciej 🙂

Jacek - menadżer

Samodzielne prowadzenie rejsu

Fantastyczne szkolenie – nawet lepsze, niż sobie wyobrażałem, a dokładnie takie, jakiego potrzebowałem. Ogromny pakiet wiedzy, praktycznych umiejętności i cierpliwości. Jasne, zmęczenie dawało się czasem we znaki, ale to tylko dodało całości charakteru 😊 Kapitan ma niesamowitą zdolność dzielenia się wiedzą, opiekowania się kursantami i skutecznego podnoszenia ich kompetencji. Dla mnie – jako świeżo upieczonego instruktora żeglowania – dodatkowym atutem było też podpatrywanie jego warsztatu dydaktycznego. Jestem bardzo zadowolony.

Michał - żeglarski biznesmen

Pierwszy rejs kapitański

Odbyłem swój pierwszy, wymarzony, własny rejs po „słonej wodzie” – Jacht Bavaria39  załoga 6 osób, wszyscy czuli się bezpiecznie i bardzo zadowoleni. Dzięki szkoleniom u Was miałem pewność siebie i spokój – wszystko przebiegło idealnie 💪. Dzięki i do zobaczenia.

Paweł - biznesmen z Wielkopolski

Szkolenie dla rodziny

Chciałem serdecznie podziękować w imieniu swoim a przede wszystkim mojej rodziny za świetny weekend szkoleniowy. Kapitan Roman miał do nas dużo cierpliwości i bardzo sprawnie przekazywał nam wiedzę. Ja szczególnie się cieszę, że rodzina miała możliwość poczuć jacht, pojeździć nim po marinie oraz zrozumieć w praktyce i w teorii proces manewrowania. Przećwiczyliśmy wszystkie schematy na których mi zależało i dzieki temu ja i rodzina poczuliśmy że pracujemy jak załoga. Dzięki kpt. Romanowi nabraliśmy pewności siebie i podnieśliśmy nasze umiejętności, dzięki czemu jestem pewien, że czeka nas świetny urlop na Azorach.

Adam - żeglarz - biznesmen z połuduniowej Polski

Pakiet szkoleń

Mogę tylko powiedzieć, że mam doświadczenie z różnymi szkołami żeglarskimi z Trójmiasta i nie bez powodu wracam do Was na kolejne kursy i polecam Was znajomym 🙂 Jesteście przynajmniej o klasę wyżej, jeśli chodzi o szkolenia, niż to, z czym miałem styczność wcześniej. Tak trzymać!

Igor - kursant z Trójmiasta

Szkolenie indywidualnie dopasowane

Co do rejsu z Tadkiem – pełen profesjonalizm, super bardzo dużo mi to dało .. Napewno będą korzystał z takich rejsów w niedalekiej przyszłości oraz szkoleń w OCEAN TEAM Najlepsza szkoła jaką znam wspaniali ludzie doświadczeni instruktorzy !!! Polecam wszystkim z znajomym … .

Piotr - biznesmen z Trójmiasta

Manewry portowe

Chciałam bardzo podziękować za zorganizowanie naszego kursu. Był bardzo fajnie przeprowadzony no i super instruktor. Na pewno do Państwa wrócimy – zarówno my, jak i nasza młodzież.

Agnieszka - kursantka ze Śląska

Sea Survival

Chciałam jeszcze raz bardzo podziękować za weekendowe szkolenie. Muszę przyznać, że już bardzo dawno nie spotkałam się z tak profesjonalnym przygotowaniem i prowadzeniem. No i to w jaki sposób nauczasz i szkolisz. Niezwykle rzadko spotyka się tak zaangażowanego nauczyciela, który potrafi w tak wspaniały sposób przekazać swoją przeogromna wiedzę i zainteresować tematem. Utrzymanie przez 8 godzin słuchacza w pełnym zaangażowaniu i koncentracji jest naprawdę wielką sztuką. Muszę przyznać że ani przez minutę się nie nudziłam i nie straciłam zainteresowania i nawet nie wiem kiedy minęły te wszystkie godziny. No i niezwykle ważne było to że mogłam poczuć na własnej skórze jak to jest kiedy ląduje się wodzie i trzeba siebie i innych ratowac. Wspaniały kurs. Mój pierwszy u was ale na pewno nie ostatni.

Urszula - kursantka z Danii

Rejs stażowy Bałtyk

W nawiązaniu do zakończonego rejsu, chciałem bardzo podziękować za wszystko, wiedziałem, że mogę liczyć na dobry poziom, opinie znajomych, byłem u Was na SRC/LRC, ale wszystko przed, w trakcie i po rejsie przerosło moje oczekiwania 🙂 Tadeusz wykreował tak fantastyczną atmosferę na jachcie, że nawet wstawanie na nocne wachty kojarzyło się z kolejnym kawałkiem super przygody a nie z żeglarskim obowiązkiem. Imponująca trasa, trymowanie żagli, nawigacja pilotowa, wprowadzenie do mapy, planowania … Sail Well!

Jacek - biznesmen