⛵️Klasyczny tygodniowy rejs stażowy po otwartych wodach morskich Bałtyku na pokładzie dużego, komfortowego jachtu.
🔷W zależności od warunków popłyniemy w stronę Bornholmu, południowej Szwecji, Olandii lub Gotlandii. Przy okazji zahaczymy także o polskie porty takie jak Hel, Władysławowo, Ustka, Kołobrzeg czy Łeba.
🔷Ale przede wszystkim nasz stażowy rejs to dużo pływania (do godzin stażu dołożysz zależnie od warunków ok 80h a zdarzało się nawet ponad 100h) i dużo nauki.
🔷REJSY TYGODNIOWE realizujemy na naszym flagowym jachcie OCEAN TEAM 357 typu Jeanneau 53. To ponad 16-metrowy jacht posiadający 4 kabiny dwuosobowe (każda z własną łazienką!) i ogromną mesę z bardzo dobrze wyposażonym kambuzem oraz bardzo przestronny kokpit. Skipper ma do dyspozycji swoję odrębną kajutę z niezależnym wejściem. Jacht posiada m.in. klimatyzację 3-strefową z ogrzewaniem, generator, odsalarkę, elektryczne kabestany, bogate wyposażenie nawigacyjne i sporo różnych atrakcji. Na pokład zabieramy max 8 uczestników, zatem każdy ma miejsce w kajucie i wysoki komfort żeglugi.
🔷Rejsy stażowe prowadzą wyłącznie nasi kapitanowie, z których każdy jest także doświadczonym instruktorem. Zatem już w czasie rejsu będziecie mogli zapoznać się z wszelkimi aspektami morskiej żeglugi: nawigacja, komunikacja, bezpieczeństwo, instalacje na jachcie, planowanie rejsu, meteo itp. Pytaj o co chcesz! Oczywiście to nie jest stricte szkolenie, ale aspekt i efekt szkoleniowy jest tu wyraźny (np. w zakresie budowania doświadczenia na ścieżce do patentu).
⛵️Taka formuła doskonale sprawdza się zarówno u nieco już zaawansowanych żeglarzy jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z morskimi żaglami.
🔷Na pokładzie stanowić będziecie załogę aktywnie prowadzącą rejs pod dowództwem kapitana. Sterujecie, nawigujecie, prowadzicie komunikację i utrwalacie nawyki tzw. dobrej praktyki morskiej (bezpieczeństwo i respekt przed morskim żywiołem).
🔷Wszystko w doskonałej żeglarskiej atmosferze ubarwionej niezliczonymi morskimi opowieściami.
🔷Wachty (czyli żeglarskie zmiany robocze) wg grafiku przypadać będą Wam zarówno w dzień jak i w nocy (często pływamy też po ciemku aby jeszcze więcej uczyć się i gromadzić staż) zatem czekają Was niezwykłe wschody i zachody słońca, gwieździste noce i magia morskiego klimatu.
🔷Oczywiście zdarzyć się też może żeglowanie w warunkach trudniejszych i mokrych, ale niezmiennie będziemy dbać o Wasze bezpieczeństwo, zatem będzie to głównie dodatkowe i cenne doświadczenie.
🔷Nie ominie Was też wachta kambuzowa, czyli dowodzenie wyżywieniem całej załogi w konkretnym dniu. Niezależnie od warunków trzeba będzie przygotować jadłospis od śniadania do kolacji, przygotować i wydać posiłki a nawet… pozmywać, bo na morzu zmywarki nie używamy 🙂
🔷A kapitan na koniec udokumentuje Wasze zmagania Opinią z Rejsu, czyli dokumentem potwierdzającym Wasz staż morski.
⛵️Co na lądzie? Wspaniałe perły Bałtyku! Nie każdy wie jak wiele pięknych miejsc i jak czystą i przejrzystą wodę oferuje nasze morze od strony południowej Skandynawii. Szkiery, Utklippan, Wyspa Hago, magiczny Bornholm i niezwykłe Christiansoe, malownicze Gronhogen na południu Olandii i gotyckie Visby – to tylko kilka obowiązkowych perełek odwiedzanych w naszych rejsach.
⛵️Oczywiście wpadniemy też do większych miast jak Karlskrona czy Kalmar, ale to właśnie te małe, absolutnie zapierające dech w piersiach miejsca będą najlepszą nagrodą za godziny spędzone na wachtach w morzu. Wasze brzuchy uradują smaki lokalnych knajpek i wędzarni a widoki nakarmią obiektywy Waszych aparatów cudownymi ujęciami.
⛵️Płyniemy zawsze w ciekawe miejsca ale w żadnym nie zostajemy zbyt długo, w końcu najważniejsze jest żeglowanie, bo… navigare necesse est 🙂
⚓️Zaczynamy i kończymy w Gdyni – piękna i nowoczesna Marina Yacht Park
⚓️Zaokrętowanie w pierwszym dniu o 17.00
⚓️Wyokrętowanie w dniu ostatnim o 09.00
Jacht:
s/y OCEAN TEAM 357 – nasza flagowa jednostka typu Jeanneau 53.
Cztery dwuosobowe kajuty – każda z własną łazienką, obszerny i świetnie wyposażony kambuz i ogromna mesa. Trzystrefowa klimatyzacja z funkcją grzania i wiele innych udogodnień. Skipper ma do swojej dyspozycji niezależną kabinę z odrębnym wejściem. Jacht szybki i komfortowy i bardzo dobrze wyposażony zapewnia bardzo wygodną i przyjemną żeglugę dla 8 osób i jest naszym głównym jachtem obsługującym tygodniowe rejsy stażowe.
Zapisy i kontakt
Zarezerwować i opłacić miejsce w konkretnym terminie możesz przy pomocy formularza rezerwacji po prawej stronie. Dodatkowych informacji udzielamy drogą mailową i telefoniczną:
– pod numerem telefonu +48 796 999 453
– mailowo: biuro@otss.pl
Ukończone rejsy stażowe pozwolą Ci zdobyć patent żeglarski
Zarezerwuj
Cena zawiera:
- najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni - 2400zł
- zakwaterowanie na jachcie - koja w dwuosobowej kabinie
- usługi kapitana jachtowego - instruktora, opieka wykwalifikowanego skippera,
- paliwo, opłaty portowe, końcowe sprzątanie
Dodatkowe informacje:
- ubezpieczenie NNW uczestników
- pamiątkowa koszulka ADVENTURE Sail Well!
Płatności:
- 50% przy rezerwacji
- reszta najpóźniej w dniu rozpoczęcia: przelew, karta, gotówka, BLIK
- wystawiamy faktury VAT - przy rezerwacji podaj numer NIP w formularzu
Od Zera do Skippera
Dzięki OceanTEAM marzenia się spełniają! Moim było zdobycie JSM. Wszystko zaczęło się od zwykłej rozmowy z Anną Komosińską i od razu przywitała mnie otwartość, potem Krystian Szypka, potrafił wyczuć potrzebę i pomógł zbudować plan – drogę do zdobycia JSM i dalszego żeglarskiego rozwoju. Minęła praktyka i kolejne spotkanie z OT, tym razem wspaniały rejs stażowy z Tadeuszem Kuropatwinskim . Potem nawigacja z Dominikiem Petelem. Na końcu całość dotychczasowej wiedzy i umiejętności uporządkował Krzysztof Chmara (Homer), który na ostatniej prostej przygotowywał nas do egzaminu, dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem, wsparciem, ale i czasem hartującym „zimnym prysznicem”, dla Ciebie szczególne podziękowania! Dzięki nim w ciągu ostatniego roku, myślę że stałem się kimś lepszym i to nie tylko dlatego, że zdałem egzamin! Za to Wam bardzo dziękuję i myślę, że się jeszcze spotkamy, wszak to od egzaminu znowu muszę zrobić pierwszy krok w kierunku żeglarskiego rozwoju! Dziękuję!!!
”