Kurs radiooperatora src – kurs praktyczny i e-learning

TERMINY:

Gdynia

2023-02-11 - 2023-02-11 - brak wolnych miejsc

2023-02-25 - 2023-02-25 - zostało 5 wolnych miejsc

2023-03-11 - 2023-03-11 - zostały 4 wolne miejsca

2023-04-22 - 2023-04-22 - zostało 5 wolnych miejsc

2023-05-27 - 2023-05-27 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-06-17 - 2023-06-17 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-07-08 - 2023-07-08 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-08-05 - 2023-08-05 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-08-19 - 2023-08-19 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-09-30 - 2023-09-30 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-10-21 - 2023-10-21 - zostało 6 wolnych miejsc

2023-11-25 - 2023-11-25 - zostało 6 wolnych miejsc

Przejdź do formularza

Kurs na radiooperatora SRC

Bez radiooperatora rejsu nie będzie. Posiadając już patent sternika musisz pamiętać, że bardzo ważne jest także posiadanie licencji radiooperatora. Jeśli nie będziesz takiej miał, to aby poprowadzić rejs konieczny będzie załogant z licencją – zatem najlepiej mieć taką właśnie licencję, by być niezależnym. Komunikacja GMDSS to kluczowy aspekt bezpieczeństwa na morzu, dlatego na naszych szkoleniach przykładamy ogromną wagę do dobrego przygotowania Ciebie nie tylko do zdania egzaminu przed komisją UKE, ale przede wszystkim do wyszkolenia Cię na dobrego radiooperatora. Wzywanie pomocy być może nigdy nie będzie Ci potrzebne, ale wysoce prawdopodobne jest to, że ktoś będzie tej pomocy wzywał i akurat od Ciebie jako radiooperator będzie zależało czyjeś życie!

Przebieg szkolenia na radiooperatora SRC

Część teoretyczną ograniczamy do niezbędnego minimum natomiast skupiamy się na praktyce.

Teraz w cenie szkolenia nasz autorski e-learning! Część teorii przyswajasz sobie w domu, a na zajęcia przyjeżdżasz już dobrze przygotowany, co pozwala nam poprowadzić więcej praktyki w ciągu dnia zajęć!

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • Szkolimy na radiach ICOM - takich jak te stosowane przez UKE na egzaminach
  • Demonstrujemy sporo innego sprzętu (EPIRB, SART, AIS SART, PLB, MOB)
  • Ćwiczymy „do bólu” różne scenariusze komunikacyjne w języku polskim i angielskim
  • Po intensywnym, jednodniowym szkoleniu, będziesz czuł się pewnie z „gruszką” UKF-ki w ręce.
  • Zapraszamy także tych, którzy licencję już posiadają ale czują potrzebę ponownego – dobrego przeszkolenia.

Cena zawiera:

  • cena standard to 400 zł (lokalizacja w naszej siedzibie w Gdyni-Marina Yacht Park)
  • 8h szkolenia praktycznego i teoretycznego
  • E-learning wysyłany przy rezerwacji
  • catering kawowy
  • w wersji indywidualnej możesz ustalić dogodny dla siebie termin w Gdyni/Kaliszu/Warszawie w cenie 2200 zł (grupa 1-6 osób); w pozostałych lokalizacjach do powyższej ceny doliczymy koszty wynajmu sali i dojazdu.

Dodatkowe informacje:

  • małe grupy kursantów (do 6 osób)

Płatności:

  • 50% przy rezerwacji szkolenia, reszta nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
  • VOUCHERY – wysyłka Vouchera po dokonaniu pełnej opłaty za szkolenie. W komentarzu do zamówienia wpisz dane osoby, dla której jest Voucher i podaj adres wysyłki.
  • Wystawiamy faktury VAT

Zarezerwuj


Dodatkowe informacje

Radiooperator SRC

Certyfikat SRC (Short Range Certificate) jest licencją radiooperatora krótkiego zasięgu. Tego rodzaju dokument uprawnia do obsługi radiostacji w tak zwanym obszarze morza A1, czyli w odległości około 20 – 30 Mm od stacji brzegowej. Poniżej wyjaśniamy, kto może (i powinien) zostać radiooperatorem, jak wygląda egzamin oraz dlaczego łączność na morzu jest tak istotna.

Uprawnienia SRC — dla kogo?

Możliwość pozostawania w łączności z innymi jednostkami lub z ratownikami na brzegu ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa jednostki oraz przebywających na niej ludzi. Może też okazać się bardzo przydatna do odbierania informacji – np. w celu udzielenia pomocy innej załodze.
Prawo wymaga, by — o ile jacht jest wyposażony w radiostację — podczas żeglowania po morzu wśród załogantów zawsze była osoba mająca certyfikat SRC. Nie ma tu znaczenia, czy jest to rejs komercyjny, czy rekreacyjny, prowadzony na własny użytek. Certyfikat jest więc nieodzowny nawet podczas wakacyjnych rejsów w tak popularnych i bezpiecznych wakacyjnych lokalizacjach jak Chorwacja.

Warto pamiętać, że radiooperatorem może, ale niekoniecznie musi być kapitan jednostki. Zwykle jednak ludzie planujący wykonywać zawód skippera wyrabiają sobie uprawnienia SRC. Jest to duże ułatwienie podczas kompletowania załogi, ponieważ nie trzeba wtedy za każdym razem zabiegać o to, by znalazł się w niej ktoś mający certyfikat. Z tego powodu zdobycie świadectwa SRC jest polecane wszystkim osobom mającym patenty jachtowego sternika morskiego lub motorowodnego sternika morskiego.

Egzamin SRC — jak wygląda?

Aby zdobyć świadectwo radiooperatora SRC, należy zdać egzamin państwowy. Jest on organizowany w delegaturach UKE (Urzędu Komunikacji Elektronicznej). Zapisy na niego prowadzone są w formie elektronicznej, jednak zgłoszenia należy dokonać z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem, warto więc zadbać o tę kwestię odpowiednio wcześnie przed planowanym rejsem.

Sam egzamin złożony jest z dwóch paneli – teoretycznego oraz praktycznego. Teoria ma postać testu jednokrotnego wyboru, obejmującego zagadnienia dotyczące łączności oraz komunikacji. Część praktyczna polega na obsłudze radiostacji stosowanej w żegludze morskiej. Koszt przystąpienia do egzaminu to 100 zł, a opłata za wydanie świadectwa SRC wynosi 25 zł. Uprawnienia są przyznawane dożywotnio.

Referencje

Dziękuję za pokazanie, że można

Wasza Szkoła powinna stanowić wzór dla większości firm zajmujących się szkoleniami okołowodniackimi nie tylko na terenie Trójmiasta, ale całego kraju. Od początku mojej „kariery” żeglarskiej brałem udział w kilkunastu różnych kursach i szkoleniach i zawsze wmawiano mi, że stwierdzenie typu „później”, „to trzeba samemu doczytać”, „tak już jest i tyle” to norma, a tu okazuje się, że wcale tak nie jest i można to wszystko odpowiednio przekazać i pokazać.

Sam od ponad dziesięciu lat szkolę na patent żeglarza jachtowego i zawsze stawiam sobie nad wymagania firmy która mnie zatrudnia rzetelne i kompletne przekazanie wiedzy i umiejętności, która wiem że będzie przydatne i niezbędne kursantom w żeglarskim życiu. I niezmiernie cieszę się, że trafiłem do Was i mogłem się przekonać że takie podejście ma sens!

Do tej pory wziąłem udział w trzech kursach oferowanych przez Was, czwarty już zarezerwowany, ale zapowiadam się na całą resztę. Dziękuję za pokazanie, że można!

Wojciech - Instruktor żeglarstwa śródlądowego

Pierwsza pomoc na jachcie

Brałem w swoim życiu udział w co najmniej kilkunastu kursach medycznych, dłuższych lub krótszych, jednak poziom, który pokazał Krystian Szypka wraz z Ocean Teamem to mistrzostwo świata i okolic!

Jerzy - Skipper Katharsis One

Zaawansowana pierwsza pomoc dla żeglarzy

Bardzo dziękuje za to, że mogłem uczestniczyć w tak profesjonalnym szkoleniu. W moim życiu zdażyły się dwa przypadki kiedy mogłem podjąć ratowanie życia. Niestety brak profesjonalnej wiedzy spowodował to, że liczyłem na innych, udało się, ale mogło być inaczej. Teraz czuję się dużo pewniej!

Mirek - Żeglarz i biznesmen z Torunia

Bezpieczeństwo morskie

Jestem tegorocznym uczestnikiem projektu I Love Poland i chciałbym jeszcze raz podziękować za wspaniałe szkolenie, które było naprawdę świetnie poprowadzone i pogratulować tak wysokiego poziomu profesjonalizmu. Byłem na wielu szkoleniach, ale żadne nie było tak dobrze poprowadzone.

Błażej - uczestnik projektu I Love Poland

Pierwsza pomoc dla żeglarzy

Chciałem bardzo podziękować za przeprowadzony profesjonalnie kurs. Naprawdę dużo się na nim nauczyłem. Podejście do przekazu treści jest dla mnie wzorem do naśladowania. Też prowadzę szkolenia ale w zupełnie innej dziedzinie. Luźna atmosfera w moim przypadku powoduje lepsze przyswajanie wiedzy. Ten kurs był drugim po JSM, który odbywałem w OceanTeam. Myślę, że na pewno będziemy się często widywać na Waszych szkoleniach. Duże brawa. Dziękuję za kolejną mega tabletę wiedzy, którą od Was otrzymałem.

Piotr - Biznesmen z Wielkopolski

Sea Survival przed regatami Sydney-Hobart

Wczoraj zakończyliśmy szkolenie które prowadził Krystian Szypka. Czworo uczestników regat S2H przez to spełniło wymóg organizatora regat dotycząca odbycia kursu przetrwania na morzu (Sea Survival). Pozostała cześć załogi ten kurs już odbyła wcześniej . Mój wniosek jest jeden. Bez względu czy planujecie kiedyś start w dużych regatach czy zamierzacie żeglować tylko turystycznie, bardzo mocno zachęcam do odbycia takiego szkolenia. Poziom świadomości i obsługi urządzeń ratunkowych jest kluczowy. Ocean Team Sailing School i Krystian Szypka jako instruktor gwarantuje wam że z tego kursu poza certyfikatem wyniesiecie potężny poziom wiedzy na temat bezpieczeństwa na morzu . Polecam każdemu żeglarzowi !

Bluehorizon.pl -

Warsztaty nawigacyjne

Dziękuję za jak zawsze kawał dobrej roboty trenerskiej,

Twoje szkolenia są nie dość, że mądre to i ciekawe,

Bardzo obrazowo i praktycznie podchodzisz do tematu i przekazujesz wiedzę dla nas,

Pilnujesz czasu i nie rozwlekasz tematów pobocznych.

Każde zagadnienie jest szczegółowo opracowane, sprawdzone przez Ciebie i nie ma dwuznacznych wyników oraz pytań bez odpowiedzi.

Ireneusz - Biznesmen z Dębicy, właściciel marketów spożywczych pod marką Lewiatan

Jachtowy Sternik Morski

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, bardzo dobre warunki, dobrze zrealizowany program. Kurs na stopień JSM.

Grzegorz Witer -

Trymowanie żagli + spinaker i genaker w praktyce

Dwa dni szkolenia TRIM&SPIN pod okiem Jarka Kaczorowskiego. Ciężka praca, ciągłe wybieranie i luzowanie szotów, stawianie i zrzucanie spinakerów (cztery na pokładzie), genaker w akcji. Testujemy stawianie „na wełnę”, z „kon…na”, regulujemy trymlinki, Cunninghama. Idziemy pod spinakerem bajdewindem – da się! A na koniec satysfakcja: żeglujemy dwa węzły szybciej niż na początku, spinaker pięknie wypełniony, jacht frunie po wodzie! Polecam!

Michał K. -

Szkolenia nawigacyjne

Szkolenia nawigacyjne – astro i nawigacja zaawansowana – petarda. Gorąco polecam!

Maciej K. -