Kurs sternika jachtowego – e-learning + kurs praktyczny i Egzamin

Szkolenia Żeglarskie GDYNIA:

Marina Yacht Park
ul.Arkadiusza Rybickiego 4c, 81-340 GDYNIA

TERMINY:

Gdynia

Przejdź do formularza
patent żeglarski
patent sternika
patent sternika jachtowego
kurs na sternika
jachtowy sternik morski

Wyjątkowe szkolenie na patent Jachtowego Sternika Morskiego, na którym cały czas kursu spędzasz na jachcie. Szkolenie ma charakter rejsu morskiego więc poza zajęciami (w godz. 09.00-19.00) przez cały czas przebywasz z załogą i możesz uczyć się teorii oraz morskiego trybu życia: wachty, kambuz, klar, jachtowe instalacje i obsługa. W programie conajmniej jedno pływanie nocne i dużo praktyki manewrowej.

Kurs przygotowuje do samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach jak i silniku.

🔹kurs tygodniowy + EGZAMIN państwowy na zakończenie
🔹wstępny kurs teoretyczny ma postać e-learningową, wysyłany w momencie rezerwacji
🔹port zaokrętowania – Marina Yacht Park w Gdyni
🔹zaczynamy w sobotę o 17.00, kończymy egzaminem w kolejną sobotę
🔹mieszkamy na jachcie, wykorzystujemy każdą godzinę kursu. Zajęcia prowadzone są od rana, do późnych godzin wieczornych
🔹zajęcia praktyczne odbywają się na Zatoce Gdańskiej, w porcie jachtowym Marina Yacht Park oraz innych portach Zatoki Gdańskiej
🔹na naszych kursach nikt nie śpi w mesie
🔹jachty Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 i Jeanneau 53
🔹dla każdego uczestnika koszulka z napisem SKIPPER
🔹małe grupy
🔹doświadczona kadra instruktorska i autorski program szkoleniowy ułatwiający szybkie i trwałe przyswojenie wiedzy
🔹nie szkolimy tylko pod egzamin. Przygotowujemy do roli oficera i kapitana – osób samodzielnie prowadzących jacht i rejs
🔹nie odwołujemy szkoleń w przypadku niskiej frekwencji
🔹świetny stosunek jakości do ceny
🔹gwarancja efektywnego szkolenia

Jachtowy sternik morski kurs online

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • szkolenie z manewrowania jachtem w porcie na silniku,
  • intensywna manewrówka pod żaglami przygotowującą do egzaminu i samodzielnego pływania
  • pełen zakres zajęć teoretycznych obejmujących wszystkie działy wiedzy wymaganej na egzaminie: locję, nawigację, meteorologię, ratownictwo, sygnalizację i przepisy
  • Manewry morskie i portowe na jachcie morskim pod okiem wysokiej klasy instruktora pozwolą Ci nauczyć się pewnie panować nad jachtem i po uzyskaniu patentu samodzielnie wyruszyć w rejs.
  • Do egzaminu i roli skippera będziesz naprawdę dobrze przygotowany! Intensywne zajęcia w czasie tygodniowego pobytu na jachcie (sugerujemy dodatkowo zaliczenie wcześniej weekendowych warsztatów nawigacyjnych)
  • dostęp do platformy E-learning przed kursem
  • egzamin na koniec zajęć; aby podejść do egzaminu na jachtowego sternika morskiego należy udokumentować staż morski min. 200 h (w czasie szkolenia będzie co najmniej 30 h stażu).

Cena zawiera:

  • szkolenie na dobrze wyposażonym jachcie morskim Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 lub Jeanneau 53(zaokrętowanie w pierwszym dniu zajęć, wyokrętowanie w ostatnim dniu zajęć po egzaminie)
  • miejsce w kajucie dwuosobowej (gwarantowane miejsce w kabinie; możliwość wykupienia całej kabiny)
  • dostęp do platformy E-learning przez 3 miesiące z możliwością przedłużenia
  • przygotowanie do egzaminu na patent żeglarski i samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach jak i silniku
  • materiały do nauki i ćwiczeń
  • opłaty portowe, paliwo, gaz kuchenny
  • szkolenie z doświadczonym instruktorem
  • serwis kawowy w czasie zajęć w sali szkoleniowej
  • ubezpiecznie NNW
  • sprzątanie po rejsie
  • koszulkę z napisem SKIPPER

Dodatkowe informacje:

  • Cena nie zawiera:
  • egzamin: 350 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
  • wydanie patentu przez Polski Związek Żeglarski: 50 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
  • dojazd uczestnika do/z miejsca zajęć
  • wyżywienie (opłacane z kasy pokładowej, wysokość wpłat jest ustalana przez uczestników szkolenia)

Płatności:

  • Koszt szkolenia: Cena -2400zł
  • najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni - 2400zł
  • w wariancie indywidualnym możesz ustalić dogodny termin w cenie 11.000zł (własna grupa 1-6 osób).
  • 50% ceny szkolenia podczas dokonywania rezerwacji,
  • reszta nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
  • wystawiamy faktury VAT

Zarezerwuj


Galeria zdjęć ze szkolenia JSM

Patent na sternika morskiego – co to jest?

Patent jachtowego sternika morskiego to dokument przyznawany przez Polski Związek Żeglarski. W praktyce i mowie potocznej można spotkać się z jego uproszczoną nazwą „sternik jachtowy”. W rzeczywistości jednak ten rodzaj uprawnień nazywa się poprawnie „jachtowy sternik morski” (w skrócie JSM) i taką nazwą się posługujemy w OceanTEAM.

Jachtowy sternik morski uprawnienia

Patent JSM pozwala na prowadzenie jachtów żaglowych, które mogą być wyposażone w silnik pomocniczy na następujących akwenach:

  • po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
  • po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.

Dodatkowo, na mocy rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 roku, patent jachtowego sternika morskiego daje również uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i uprawnia do prowadzenia jednostek z napędem motorowym na takich zasadach, jak powyżej:

  • po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
  • po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.

patent jachtowego sternika morskiego wzórJak zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?

Żeby zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego, przede wszystkim trzeba spełniać niezbędne kryteria (być pełnoletnim i mieć wiedzę, umiejętności oraz udokumentowany staż 200 godzin na wodach morskich).

Potem wystarczy już tylko:

  • skontaktować się z nami, ponieważ OceanTEAM jest uprawnionym podmiotem organizującym egzamin, możesz zdać go u nas! Pomagamy też we wszystkich formalnościach.

Przed przystąpieniem do egzaminu na jachtowego sternika morskiego, nie ma obowiązku odbywania wcześniejszego szkolenia, jednak jako OceanTEAM zdecydowanie rekomendujemy jego odbycie. Należy także pamiętać, by na egzamin zabrać ze sobą następujące elementy:

  • dokument ze zdjęciem umożliwiający potwierdzenie tożsamości (np. dowód osobisty lub paszport),
  • kopię dowodu wpłaty,
  • dokument potwierdzający prawo korzystania z 50% zniżki (dotyczy to uczniów i studentów, którzy nie ukończyli 26 roku życia),
  • dokumenty potwierdzające staż na wodach morskich.

Jachtowy sternik morski – wymagania

Aby otrzymać uprawnienia sternika jachtowego (pełna nazwa: jachtowy sternik morski), należy spełnić następujące wymagania:

  • mieć ukończonych 18 lat,
  • odbyć minimum dwa rejsy morskie o łącznej długości 200 lub więcej godzin,
  • zdać egzamin państwowy z wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych.

Patent sternika morskiego – jak wygląda ścieżka rozwoju żeglarza?

Obowiązujące w Polsce przepisy wyróżniają trzy rodzaje patentów: żeglarza jachtowego, jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Nie ma konieczności zdania egzaminu na żeglarza jachtowego, aby ubiegać się o patent jachtowego sternika morskiego. Wielu młodych żeglarzy zaczyna jednak swoją przygodę właśnie od tego pierwszego patentu, ponieważ można się o niego starać już w wieku 14 lat.Patent żeglarza jachtowego uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych, o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.

Kolejne stopnie żeglarskiego wtajemniczenia to:

Patent jachtowego sternika morskiego

To patent żeglarski opisywany na tej stronie. Z dokumentem jachtowego sternika morskiego, można prowadzić jachty żaglowe lub motorowe po wodach śródlądowych (bez ograniczeń) oraz po wodach morskich (do 18 m kadłuba).

Patent kapitana jachtowego

Ten dokument uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych lub motorowych po wodach śródlądowych oraz morskich bez ograniczeń. Aby go zdobyć konieczne jest wcześniejsze uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego oraz zgromadzenie odpowiedniego stażu – odbycie co najmniej sześciu rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbycie co najmniej jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pozostałych kursów. Sprawdź dostępne szkolenia żeglarskie. Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej informacji.

kurs żeglarski Gdynia
kurs żeglarski Warszawa
kurs żeglarski Gdańsk

Referencje

Jachtowy Sternik Morski późną jesienią

Szkolenie było super – Krzysiek świetnie przekazywał wiedzę i wyciskał z nas tyle tylko ile się da. Idealnym pomysłem były nocne manewry „człowiek za burtą” – nie dość że była to ciekawa odmiana to dawało to sporo świadomości o tym jak manewrować jachtem po ciemku..

Piotr - żeglarz, biznesmen

Manewrówka indywidualnie

Bardzo dziękuje za wspaniale przeprowadzone przez kpt Romana szkolenie manewrowe w dniu 6.08.2023. Pan Roman doskonale przekazał na początku podstawy teoretyczne manewrówki (w zwięzły sposób) a potem w części praktycznej zostały zrealizowane wcześniej omówione warianty. Jeszcze raz bardzo dziękujemy ( bo było nas dwóch) Wam za to zorganizowanie tego (indywidualnego) szkolenia. Tak a propos, macie w zespole doskonałych instruktorów ( rok temu miałem możliwość uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez kpt Adama).

Wiesław - Kraków

Rejs po Bałtyku

Serdeczne podziękowania za rejs stażowy po Bałtyku. Bardzo profesjonalny, miły i sympatyczny Kapitan, piękna trasa rejsu, duża dawka wiedzy i nowe zdobyte doświadczenia- tego właśnie oczekiwaliśmy.

Tomasz i Dominik - Bracia Żeglarze z Bielska-Białej

Rejs stażowy – nastolatka

Serdecznie dziękujemy w imieniu naszym i córki. Wasza organizacja rejsu i kompetencje kapitana jeszcze bardziej utwierdziły nasze dziecko w miłości do żagli.

Rodzice Tosi -

Od Zera do Skippera

Wychodzi na to, że wszystkie możliwe szkolenia w OTSS właśnie zrobiłem. Droga – od JSMa zdanego w maju 2021 do w „miarę” ogarniętego skippera teraz – była intensywna (choć na pierwszej pomocy i nawigacji klasycznej byłem jeszcze przed kursem na sternika), ale mega satysfakcjonująca. Teraz mam na liczniku ponad 7000 nm, kilka własnych rejsów na różnych akwenach. Dzięki za wszystko. Szczególnie dla Ciebie – widać zaangażowanie i pasję właściciela, ale i umiejętność zbudowania super zespołu instruktorów (a miałem do czynienia z Adamem, Krzyśkiem, Jarkiem i Andrzejem). Mam nadzieję, że OTSS będzie się rozwijał dalej tak dynamicznie.

Paweł - Skipper made by OceanTEAM

Szkolenie motorowone

Chciałbym się podzielić opinią o odbytym szkoleniu na patent sternika motorowodnego, instruktorzy bardzo kompetentni i pomocni, świetna atmosfera podczas zajęć. Wprowadzenie platformy e-learningowej uważam za doskonały pomysł, pozwoliło to na wcześniejsze przygotowanie się do egzaminu w zakresie wiedzy teoretycznej, a profesjonalnie przeprowadzone zajęcia w marinie pozwoliły na uzupełnienie i usystematyzowanie wiedzy oraz nabycie umiejętności praktycznych. Będę polecał waszą szkołę znajomym.

Przemysław - Biznesmen z Trójmiasta

Samodzielne Prowadzenie Rejsów

Dziękuję w imieniu załogi i swoim za super szkolenie! Kapitan Krzysztof to pełna profeska i wysoka klasa. Przyjęliśmy sporo wiedzy i trochę ciekawego doświadczenia na wodzie przy dość silnym wietrze. No i podejście kapitana – spokojne, ale stanowcze – świetnie się z nim pływa i uczy od takiego człowieka. Powodzenia w rozwoju szkoły i pewnie do zobaczenia za jakiś czas przy kolejnej okazji!

Daniel - Biznesmen z Wielkopolski

Szkolenie SRC

Wiedza odnośnie radiokomunikacji spokojnie nawet na egzamin na radiooperatora fal krótkich 🙂  Słuchałem na szkoleniu z ogromnym zainteresowaniem tego co było tłumaczone i naprawdę w bardzo prostu sposób. Tak powinna wyglądać nauka w szkołach a nie przelewa się w głowy dzieci bezsensowne regułki których i dorośli nie rozumieją. Jeszcze raz, super szkolenie! Jak zwykle wracałem od was naładowany pozytywna energia mimo całodniowego przyswajania wiadomości.

Tomek -

Astronawigacja naprawdę praktyczna

Bardzo się cieszę, że mogłem uczestniczyć w Twoim kursie. Ponieważ „sprawdziłem” to na sobie, z czystym sumieniem będę polecał Waszą szkołę moim znajomym obecnym i przyszłym. Wiem już gdzie mój przyjaciel weźmie udział w kursie nawigacji klasycznej.

Z wyrazami Wielkiego Szacunku

Roman - uczestnik kursu Astronawigacji

Dziękuję za pokazanie, że można

Wasza Szkoła powinna stanowić wzór dla większości firm zajmujących się szkoleniami okołowodniackimi nie tylko na terenie Trójmiasta, ale całego kraju. Od początku mojej „kariery” żeglarskiej brałem udział w kilkunastu różnych kursach i szkoleniach i zawsze wmawiano mi, że stwierdzenie typu „później”, „to trzeba samemu doczytać”, „tak już jest i tyle” to norma, a tu okazuje się, że wcale tak nie jest i można to wszystko odpowiednio przekazać i pokazać.

Sam od ponad dziesięciu lat szkolę na patent żeglarza jachtowego i zawsze stawiam sobie nad wymagania firmy która mnie zatrudnia rzetelne i kompletne przekazanie wiedzy i umiejętności, która wiem że będzie przydatne i niezbędne kursantom w żeglarskim życiu. I niezmiernie cieszę się, że trafiłem do Was i mogłem się przekonać że takie podejście ma sens!

Do tej pory wziąłem udział w trzech kursach oferowanych przez Was, czwarty już zarezerwowany, ale zapowiadam się na całą resztę. Dziękuję za pokazanie, że można!

Wojciech - Instruktor żeglarstwa śródlądowego