Szkolenia Żeglarskie GDYNIA:
Marina Yacht Park
ul.Arkadiusza Rybickiego 4c, 81-340 GDYNIA





Spis treści
- Kurs sternika jachtowego – e-learning + kurs praktyczny i Egzamin
- Jachtowy sternik morski kurs online
- Galeria zdjęć ze szkolenia JSM
- Patent na sternika morskiego – co to jest?
- Jachtowy sternik morski uprawnienia
- Jak zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?
- Jachtowy sternik morski – wymagania
- Patent sternika morskiego – jak wygląda ścieżka rozwoju żeglarza?
Kurs przygotowuje do samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach jak i silniku.
🔹kurs tygodniowy + EGZAMIN państwowy na zakończenie
🔹wstępny kurs teoretyczny ma postać e-learningową, wysyłany w momencie rezerwacji
🔹port zaokrętowania – Marina Yacht Park w Gdyni
🔹zaczynamy w sobotę o 17.00, kończymy egzaminem w kolejną sobotę
🔹mieszkamy na jachcie, wykorzystujemy każdą godzinę kursu. Zajęcia prowadzone są od rana, do późnych godzin wieczornych
🔹zajęcia praktyczne odbywają się na Zatoce Gdańskiej, w porcie jachtowym Marina Yacht Park oraz innych portach Zatoki Gdańskiej
🔹na naszych kursach nikt nie śpi w mesie
🔹jachty Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 i Jeanneau 53
🔹dla każdego uczestnika koszulka z napisem SKIPPER
🔹małe grupy
🔹doświadczona kadra instruktorska i autorski program szkoleniowy ułatwiający szybkie i trwałe przyswojenie wiedzy
🔹nie szkolimy tylko pod egzamin. Przygotowujemy do roli oficera i kapitana – osób samodzielnie prowadzących jacht i rejs
🔹nie odwołujemy szkoleń w przypadku niskiej frekwencji
🔹świetny stosunek jakości do ceny
🔹gwarancja efektywnego szkolenia
Jachtowy sternik morski kurs online
Program szkolenia: | Dodatkowo: |
---|---|
|
|
Cena zawiera:
- szkolenie na dobrze wyposażonym jachcie morskim Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 lub Jeanneau 53(zaokrętowanie w pierwszym dniu zajęć, wyokrętowanie w ostatnim dniu zajęć po egzaminie)
- miejsce w kajucie dwuosobowej (gwarantowane miejsce w kabinie; możliwość wykupienia całej kabiny)
- dostęp do platformy E-learning przez 3 miesiące
- przygotowanie do egzaminu na patent żeglarski i samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach jak i silniku
- materiały do nauki i ćwiczeń
- opłaty portowe, paliwo, gaz kuchenny
- szkolenie z doświadczonym instruktorem
- serwis kawowy w czasie zajęć w sali szkoleniowej
- ubezpiecznie NNW
- sprzątanie po rejsie
- koszulkę z napisem SKIPPER
Dodatkowe informacje:
- Cena nie zawiera:
- egzamin: 350 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
- wydanie patentu przez Polski Związek Żeglarski: 50 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
- dojazd uczestnika do/z miejsca zajęć
- wyżywienie (opłacane z kasy pokładowej, wysokość wpłat jest ustalana przez uczestników szkolenia)
Płatności:
- Koszt szkolenia: Cena standard to 2200 zł
- w wariancie indywidualnym możesz ustalić dogodny termin w cenie 9300zł (własna grupa 1-5 osób).
- 50% ceny szkolenia podczas dokonywania rezerwacji,
- reszta nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
- wystawiamy faktury VAT
Zarezerwuj
Galeria zdjęć ze szkolenia JSM
Patent na sternika morskiego – co to jest?
Patent jachtowego sternika morskiego to dokument przyznawany przez Polski Związek Żeglarski. W praktyce i mowie potocznej można spotkać się z jego uproszczoną nazwą „sternik jachtowy”. W rzeczywistości jednak ten rodzaj uprawnień nazywa się poprawnie „jachtowy sternik morski” (w skrócie JSM) i taką nazwą się posługujemy w OceanTEAM.
Jachtowy sternik morski uprawnienia
Patent JSM pozwala na prowadzenie jachtów żaglowych, które mogą być wyposażone w silnik pomocniczy na następujących akwenach:
- po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
- po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.
Dodatkowo, na mocy rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 roku, patent jachtowego sternika morskiego daje również uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i uprawnia do prowadzenia jednostek z napędem motorowym na takich zasadach, jak powyżej:
- po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
- po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.
Jak zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?
Żeby zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego, przede wszystkim trzeba spełniać niezbędne kryteria (być pełnoletnim i mieć wiedzę, umiejętności oraz udokumentowany staż 200 godzin na wodach morskich).
Potem wystarczy już tylko:
- skontaktować się z nami, ponieważ OceanTEAM jest uprawnionym podmiotem organizującym egzamin, możesz zdać go u nas! Pomagamy też we wszystkich formalnościach.
Przed przystąpieniem do egzaminu na jachtowego sternika morskiego, nie ma obowiązku odbywania wcześniejszego szkolenia, jednak jako OceanTEAM zdecydowanie rekomendujemy jego odbycie. Należy także pamiętać, by na egzamin zabrać ze sobą następujące elementy:
- dokument ze zdjęciem umożliwiający potwierdzenie tożsamości (np. dowód osobisty lub paszport),
- kopię dowodu wpłaty,
- dokument potwierdzający prawo korzystania z 50% zniżki (dotyczy to uczniów i studentów, którzy nie ukończyli 26 roku życia),
- dokumenty potwierdzające staż na wodach morskich.
Jachtowy sternik morski – wymagania
Aby otrzymać uprawnienia sternika jachtowego (pełna nazwa: jachtowy sternik morski), należy spełnić następujące wymagania:
- mieć ukończonych 18 lat,
- odbyć minimum dwa rejsy morskie o łącznej długości 200 lub więcej godzin,
- zdać egzamin państwowy z wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych.
Patent sternika morskiego – jak wygląda ścieżka rozwoju żeglarza?
Obowiązujące w Polsce przepisy wyróżniają trzy rodzaje patentów: żeglarza jachtowego, jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Nie ma konieczności zdania egzaminu na żeglarza jachtowego, aby ubiegać się o patent jachtowego sternika morskiego. Wielu młodych żeglarzy zaczyna jednak swoją przygodę właśnie od tego pierwszego patentu, ponieważ można się o niego starać już w wieku 14 lat.Patent żeglarza jachtowego uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych, o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.
Kolejne stopnie żeglarskiego wtajemniczenia to:
Patent jachtowego sternika morskiego
To patent żeglarski opisywany na tej stronie. Z dokumentem jachtowego sternika morskiego, można prowadzić jachty żaglowe lub motorowe po wodach śródlądowych (bez ograniczeń) oraz po wodach morskich (do 18 m kadłuba).
Patent kapitana jachtowego
Ten dokument uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych lub motorowych po wodach śródlądowych oraz morskich bez ograniczeń. Aby go zdobyć konieczne jest wcześniejsze uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego oraz zgromadzenie odpowiedniego stażu – odbycie co najmniej sześciu rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbycie co najmniej jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pozostałych kursów. Sprawdź dostępne szkolenia żeglarskie. Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej informacji.
Referencje
Samodzielne Prowadzenie Rejsów
Dziękuję w imieniu załogi i swoim za super szkolenie! Kapitan Krzysztof to pełna profeska i wysoka klasa. Przyjęliśmy sporo wiedzy i trochę ciekawego doświadczenia na wodzie przy dość silnym wietrze. No i podejście kapitana – spokojne, ale stanowcze – świetnie się z nim pływa i uczy od takiego człowieka. Powodzenia w rozwoju szkoły i pewnie do zobaczenia za jakiś czas przy kolejnej okazji!
”
Szkolenie SRC
Wiedza odnośnie radiokomunikacji spokojnie nawet na egzamin na radiooperatora fal krótkich 🙂 Słuchałem na szkoleniu z ogromnym zainteresowaniem tego co było tłumaczone i naprawdę w bardzo prostu sposób. Tak powinna wyglądać nauka w szkołach a nie przelewa się w głowy dzieci bezsensowne regułki których i dorośli nie rozumieją. Jeszcze raz, super szkolenie! Jak zwykle wracałem od was naładowany pozytywna energia mimo całodniowego przyswajania wiadomości.
”Astronawigacja naprawdę praktyczna
Bardzo się cieszę, że mogłem uczestniczyć w Twoim kursie. Ponieważ „sprawdziłem” to na sobie, z czystym sumieniem będę polecał Waszą szkołę moim znajomym obecnym i przyszłym. Wiem już gdzie mój przyjaciel weźmie udział w kursie nawigacji klasycznej.
Z wyrazami Wielkiego Szacunku
”Dziękuję za pokazanie, że można
Wasza Szkoła powinna stanowić wzór dla większości firm zajmujących się szkoleniami okołowodniackimi nie tylko na terenie Trójmiasta, ale całego kraju. Od początku mojej „kariery” żeglarskiej brałem udział w kilkunastu różnych kursach i szkoleniach i zawsze wmawiano mi, że stwierdzenie typu „później”, „to trzeba samemu doczytać”, „tak już jest i tyle” to norma, a tu okazuje się, że wcale tak nie jest i można to wszystko odpowiednio przekazać i pokazać.
Sam od ponad dziesięciu lat szkolę na patent żeglarza jachtowego i zawsze stawiam sobie nad wymagania firmy która mnie zatrudnia rzetelne i kompletne przekazanie wiedzy i umiejętności, która wiem że będzie przydatne i niezbędne kursantom w żeglarskim życiu. I niezmiernie cieszę się, że trafiłem do Was i mogłem się przekonać że takie podejście ma sens!
Do tej pory wziąłem udział w trzech kursach oferowanych przez Was, czwarty już zarezerwowany, ale zapowiadam się na całą resztę. Dziękuję za pokazanie, że można!
”Pierwsza pomoc na jachcie
Brałem w swoim życiu udział w co najmniej kilkunastu kursach medycznych, dłuższych lub krótszych, jednak poziom, który pokazał Krystian Szypka wraz z Ocean Teamem to mistrzostwo świata i okolic!
”Zaawansowana pierwsza pomoc dla żeglarzy
Bardzo dziękuje za to, że mogłem uczestniczyć w tak profesjonalnym szkoleniu. W moim życiu zdażyły się dwa przypadki kiedy mogłem podjąć ratowanie życia. Niestety brak profesjonalnej wiedzy spowodował to, że liczyłem na innych, udało się, ale mogło być inaczej. Teraz czuję się dużo pewniej!
”Bezpieczeństwo morskie
Jestem tegorocznym uczestnikiem projektu I Love Poland i chciałbym jeszcze raz podziękować za wspaniałe szkolenie, które było naprawdę świetnie poprowadzone i pogratulować tak wysokiego poziomu profesjonalizmu. Byłem na wielu szkoleniach, ale żadne nie było tak dobrze poprowadzone.
”Pierwsza pomoc dla żeglarzy
Chciałem bardzo podziękować za przeprowadzony profesjonalnie kurs. Naprawdę dużo się na nim nauczyłem. Podejście do przekazu treści jest dla mnie wzorem do naśladowania. Też prowadzę szkolenia ale w zupełnie innej dziedzinie. Luźna atmosfera w moim przypadku powoduje lepsze przyswajanie wiedzy. Ten kurs był drugim po JSM, który odbywałem w OceanTeam. Myślę, że na pewno będziemy się często widywać na Waszych szkoleniach. Duże brawa. Dziękuję za kolejną mega tabletę wiedzy, którą od Was otrzymałem.
”Sea Survival przed regatami Sydney-Hobart
Wczoraj zakończyliśmy szkolenie które prowadził Krystian Szypka. Czworo uczestników regat S2H przez to spełniło wymóg organizatora regat dotycząca odbycia kursu przetrwania na morzu (Sea Survival). Pozostała cześć załogi ten kurs już odbyła wcześniej . Mój wniosek jest jeden. Bez względu czy planujecie kiedyś start w dużych regatach czy zamierzacie żeglować tylko turystycznie, bardzo mocno zachęcam do odbycia takiego szkolenia. Poziom świadomości i obsługi urządzeń ratunkowych jest kluczowy. Ocean Team Sailing School i Krystian Szypka jako instruktor gwarantuje wam że z tego kursu poza certyfikatem wyniesiecie potężny poziom wiedzy na temat bezpieczeństwa na morzu . Polecam każdemu żeglarzowi !
”Warsztaty nawigacyjne
Dziękuję za jak zawsze kawał dobrej roboty trenerskiej,
Twoje szkolenia są nie dość, że mądre to i ciekawe,
Bardzo obrazowo i praktycznie podchodzisz do tematu i przekazujesz wiedzę dla nas,
Pilnujesz czasu i nie rozwlekasz tematów pobocznych.
Każde zagadnienie jest szczegółowo opracowane, sprawdzone przez Ciebie i nie ma dwuznacznych wyników oraz pytań bez odpowiedzi.
”