Szkolenia Żeglarskie GDYNIA:
Marina Yacht Park
ul.Arkadiusza Rybickiego 4c, 81-340 GDYNIA
Spis treści
- Kurs sternika jachtowego – e-learning + kurs praktyczny i Egzamin
- Jachtowy sternik morski kurs online
- Galeria zdjęć ze szkolenia JSM
- Patent na sternika morskiego – co to jest?
- Jachtowy sternik morski uprawnienia
- Jak zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?
- Jachtowy sternik morski – wymagania
- Patent sternika morskiego – jak wygląda ścieżka rozwoju żeglarza?
Kurs przygotowuje do samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach, jak i silniku.
🔹kurs tygodniowy + EGZAMIN państwowy na zakończenie
🔹wstępny kurs teoretyczny ma postać e-learningową, wysyłany w momencie rezerwacji
🔹port zaokrętowania – Marina Yacht Park w Gdyni
🔹zaczynamy w sobotę o 17.00, kończymy egzaminem w kolejną sobotę
🔹mieszkamy na jachcie, wykorzystujemy każdą godzinę kursu. Zajęcia prowadzone są od rana, do późnych godzin wieczornych
🔹zajęcia praktyczne odbywają się na Zatoce Gdańskiej, w porcie jachtowym Marina Yacht Park oraz innych portach Zatoki Gdańskiej
🔹na naszych kursach nikt nie śpi w mesie
🔹jachty Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 i Jeanneau 53
🔹dla każdego uczestnika koszulka z napisem SKIPPER
🔹małe grupy
🔹doświadczona kadra instruktorska i autorski program szkoleniowy ułatwiający szybkie i trwałe przyswojenie wiedzy
🔹nie szkolimy tylko pod egzamin. Przygotowujemy do roli oficera i kapitana – osób samodzielnie prowadzących jacht i rejs
🔹nie odwołujemy szkoleń w przypadku niskiej frekwencji
🔹świetny stosunek jakości do ceny
🔹gwarancja efektywnego szkolenia
Jachtowy sternik morski kurs online
Program szkolenia: | Dodatkowo: |
---|---|
|
|
Cena zawiera:
- szkolenie na dobrze wyposażonym jachcie morskim Bavaria 36, Delphia 37, Sun Odyssey 37 lub Jeanneau 53(zaokrętowanie w pierwszym dniu zajęć, wyokrętowanie w ostatnim dniu zajęć po egzaminie)
- miejsce w kajucie dwuosobowej (gwarantowane miejsce w kabinie; możliwość wykupienia całej kabiny)
- dostęp do platformy E-learning przez 3 miesiące z możliwością przedłużenia
- przygotowanie do egzaminu na patent żeglarski i samodzielnego, bezpiecznego pływania po wodach morskich i sprawnego manewrowania w porcie zarówno na żaglach, jak i silniku
- materiały do nauki i ćwiczeń
- opłaty portowe, paliwo, gaz kuchenny
- szkolenie z doświadczonym instruktorem
- serwis kawowy w czasie zajęć w sali szkoleniowej
- ubezpiecznie NNW
- sprzątanie po rejsie
- koszulkę z napisem SKIPPER
Dodatkowe informacje:
- Cena nie zawiera:
- egzamin: 350 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
- wydanie patentu przez Polski Związek Żeglarski: 50 zł (50% zniżki dla osób uczących się poniżej 26 roku życia)
- dojazd uczestnika do/z miejsca zajęć
- wyżywienie (opłacane z kasy pokładowej, wysokość wpłat jest ustalana przez uczestników szkolenia)
Płatności:
- Koszt szkolenia: Cena 2500zł
- w wariancie indywidualnym możesz ustalić dogodny termin w cenie 14.000zł (własna grupa 1-6 osób).
- 50% ceny szkolenia podczas dokonywania rezerwacji,
- reszta nie później niż przed rozpoczęciem szkolenia (karta, gotówka, przelew, BLIK)
- wystawiamy faktury VAT
Zarezerwuj
Galeria zdjęć ze szkolenia JSM
Patent na sternika morskiego – co to jest?
Patent jachtowego sternika morskiego to dokument przyznawany przez Polski Związek Żeglarski. W praktyce i mowie potocznej można spotkać się z jego uproszczoną nazwą „sternik jachtowy”. W rzeczywistości jednak ten rodzaj uprawnień nazywa się poprawnie „jachtowy sternik morski” (w skrócie JSM) i taką nazwą się posługujemy w OceanTEAM.
Jachtowy sternik morski uprawnienia
Planujesz zdobyć patent żeglarski? Sprawdź na jakie uprawnienia żeglarskie możesz liczyć. Patent JSM pozwala na prowadzenie jachtów żaglowych, które mogą być wyposażone w silnik pomocniczy na następujących akwenach:
- po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
- po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.
Dodatkowo, na mocy rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z 9 kwietnia 2013 roku, patent jachtowego sternika morskiego daje również uprawnienia motorowodnego sternika morskiego i uprawnia do prowadzenia jednostek z napędem motorowym (prowadzenia jachtów motorowych) na takich zasadach, jak powyżej:
- po wodach śródlądowych – bez ograniczeń,
- po wodach morskich – do długości kadłuba nie większej, niż 18 m.
Jak zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego?
Żeby zdać egzamin na patent jachtowego sternika morskiego, przede wszystkim trzeba spełniać niezbędne kryteria (być pełnoletnim i mieć wiedzę, umiejętności oraz udokumentowany staż 200 godzin na wodach morskich).
Potem wystarczy już tylko:
- skontaktować się z nami, ponieważ OceanTEAM jest uprawnionym podmiotem organizującym egzamin, możesz zdać go u nas! Pomagamy też we wszystkich formalnościach.
Przed przystąpieniem do egzaminu na jachtowego sternika morskiego, nie ma obowiązku odbywania wcześniejszego szkolenia, jednak jako OceanTEAM zdecydowanie rekomendujemy jego odbycie. Należy także pamiętać, by na egzamin zabrać ze sobą następujące elementy:
- dokument ze zdjęciem umożliwiający potwierdzenie tożsamości (np. dowód osobisty lub paszport),
- kopię dowodu wpłaty,
- dokument potwierdzający prawo korzystania z 50% zniżki (dotyczy to uczniów i studentów, którzy nie ukończyli 26 roku życia),
- dokumenty potwierdzające staż na wodach morskich.
Jachtowy sternik morski – wymagania
Aby otrzymać uprawnienia sternika jachtowego (pełna nazwa: jachtowy sternik morski), należy spełnić następujące wymagania:
- mieć ukończonych 18 lat,
- odbyć minimum dwa rejsy morskie o łącznej długości 200 lub więcej godzin,
- zdać egzamin państwowy z wiedzy teoretycznej oraz umiejętności praktycznych.
Patent sternika morskiego – jak wygląda ścieżka rozwoju żeglarza?
Obowiązujące w Polsce przepisy wyróżniają trzy rodzaje patentów: patent żeglarza jachtowego, jachtowego sternika morskiego i kapitana jachtowego. Nie ma konieczności zdania egzaminu na żeglarza jachtowego (kurs żeglarza jachtowego), aby ubiegać się o patent jachtowego sternika morskiego. Wielu młodych żeglarzy zaczyna jednak swoją przygodę właśnie od tego pierwszego patentu, ponieważ można się o niego starać już w wieku 14 lat. Patent żeglarza jachtowego uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych po wodach śródlądowych, o długości kadłuba do 12 m po morskich wodach wewnętrznych oraz pozostałych wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu, w porze dziennej.
Kolejne stopnie żeglarskiego wtajemniczenia to:
Patent jachtowego sternika morskiego
To patent żeglarski opisywany na tej stronie. Z dokumentem jachtowego sternika morskiego, można prowadzić jachty żaglowe lub motorowe po wodach śródlądowych (bez ograniczeń) oraz po wodach morskich (do 18 m kadłuba).
Patent kapitana jachtowego
Ten dokument uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych, a także prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych oraz morskich bez ograniczeń. Aby go zdobyć, konieczne jest wcześniejsze uzyskanie patentu jachtowego sternika morskiego oraz zgromadzenie odpowiedniego stażu – odbycie co najmniej sześciu rejsów po wodach morskich w łącznym czasie co najmniej 1200 godzin żeglugi, w tym co najmniej 400 godzin samodzielnego prowadzenia jachtu o długości kadłuba powyżej 7,5 m, oraz odbycie co najmniej jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m oraz jednego rejsu powyżej 100 godzin żeglugi po wodach pływowych z zawinięciem do co najmniej dwóch portów pływowych.
Zapraszamy do zapoznania się z ofertą pozostałych kursów, również na patent sternika motorowodnego, czy patent kapitana motorowodnego. Sprawdź dostępne szkolenia żeglarskie. Skontaktuj się z nami, by uzyskać więcej informacji. Możesz zacząć od pierwszego stopnia, jakim jest patent żeglarza jachtowego. Również zachęcamy sprawdzenia pozostałych naszych kursów jak SRC, STCW czy kurs na patent motorowodnego sternika morskiego
kurs żeglarski Gdynia
kurs żeglarski Warszawa
kurs żeglarski Gdańsk
Referencje
Pierwszy rejs kapitański
Odbyłem swój pierwszy, wymarzony, własny rejs po „słonej wodzie” – Jacht Bavaria39 załoga 6 osób, wszyscy czuli się bezpiecznie i bardzo zadowoleni. Dzięki szkoleniom u Was miałem pewność siebie i spokój – wszystko przebiegło idealnie 💪. Dzięki i do zobaczenia.
”Szkolenie dla rodziny
Chciałem serdecznie podziękować w imieniu swoim a przede wszystkim mojej rodziny za świetny weekend szkoleniowy. Kapitan Roman miał do nas dużo cierpliwości i bardzo sprawnie przekazywał nam wiedzę. Ja szczególnie się cieszę, że rodzina miała możliwość poczuć jacht, pojeździć nim po marinie oraz zrozumieć w praktyce i w teorii proces manewrowania. Przećwiczyliśmy wszystkie schematy na których mi zależało i dzieki temu ja i rodzina poczuliśmy że pracujemy jak załoga. Dzięki kpt. Romanowi nabraliśmy pewności siebie i podnieśliśmy nasze umiejętności, dzięki czemu jestem pewien, że czeka nas świetny urlop na Azorach.
”Pakiet szkoleń
Mogę tylko powiedzieć, że mam doświadczenie z różnymi szkołami żeglarskimi z Trójmiasta i nie bez powodu wracam do Was na kolejne kursy i polecam Was znajomym 🙂 Jesteście przynajmniej o klasę wyżej, jeśli chodzi o szkolenia, niż to, z czym miałem styczność wcześniej. Tak trzymać!
”Szkolenie indywidualnie dopasowane
Co do rejsu z Tadkiem – pełen profesjonalizm, super bardzo dużo mi to dało .. Napewno będą korzystał z takich rejsów w niedalekiej przyszłości oraz szkoleń w OCEAN TEAM Najlepsza szkoła jaką znam wspaniali ludzie doświadczeni instruktorzy !!! Polecam wszystkim z znajomym … .
”Manewry portowe
Chciałam bardzo podziękować za zorganizowanie naszego kursu. Był bardzo fajnie przeprowadzony no i super instruktor. Na pewno do Państwa wrócimy – zarówno my, jak i nasza młodzież.
”Sea Survival
Chciałam jeszcze raz bardzo podziękować za weekendowe szkolenie. Muszę przyznać, że już bardzo dawno nie spotkałam się z tak profesjonalnym przygotowaniem i prowadzeniem. No i to w jaki sposób nauczasz i szkolisz. Niezwykle rzadko spotyka się tak zaangażowanego nauczyciela, który potrafi w tak wspaniały sposób przekazać swoją przeogromna wiedzę i zainteresować tematem. Utrzymanie przez 8 godzin słuchacza w pełnym zaangażowaniu i koncentracji jest naprawdę wielką sztuką. Muszę przyznać że ani przez minutę się nie nudziłam i nie straciłam zainteresowania i nawet nie wiem kiedy minęły te wszystkie godziny. No i niezwykle ważne było to że mogłam poczuć na własnej skórze jak to jest kiedy ląduje się wodzie i trzeba siebie i innych ratowac. Wspaniały kurs. Mój pierwszy u was ale na pewno nie ostatni.
”Rejs stażowy Bałtyk
W nawiązaniu do zakończonego rejsu, chciałem bardzo podziękować za wszystko, wiedziałem, że mogę liczyć na dobry poziom, opinie znajomych, byłem u Was na SRC/LRC, ale wszystko przed, w trakcie i po rejsie przerosło moje oczekiwania 🙂 Tadeusz wykreował tak fantastyczną atmosferę na jachcie, że nawet wstawanie na nocne wachty kojarzyło się z kolejnym kawałkiem super przygody a nie z żeglarskim obowiązkiem. Imponująca trasa, trymowanie żagli, nawigacja pilotowa, wprowadzenie do mapy, planowania … Sail Well!
”Od Zera do Skippera
Dzięki OceanTEAM marzenia się spełniają! Moim było zdobycie JSM. Wszystko zaczęło się od zwykłej rozmowy z Anną Komosińską i od razu przywitała mnie otwartość, potem Krystian Szypka, potrafił wyczuć potrzebę i pomógł zbudować plan – drogę do zdobycia JSM i dalszego żeglarskiego rozwoju. Minęła praktyka i kolejne spotkanie z OT, tym razem wspaniały rejs stażowy z Tadeuszem Kuropatwinskim . Potem nawigacja z Dominikiem Petelem. Na końcu całość dotychczasowej wiedzy i umiejętności uporządkował Krzysztof Chmara (Homer), który na ostatniej prostej przygotowywał nas do egzaminu, dzieląc się swoim bogatym doświadczeniem, wsparciem, ale i czasem hartującym „zimnym prysznicem”, dla Ciebie szczególne podziękowania! Dzięki nim w ciągu ostatniego roku, myślę że stałem się kimś lepszym i to nie tylko dlatego, że zdałem egzamin! Za to Wam bardzo dziękuję i myślę, że się jeszcze spotkamy, wszak to od egzaminu znowu muszę zrobić pierwszy krok w kierunku żeglarskiego rozwoju! Dziękuję!!!
”Jachtowy Sternik Morski późną jesienią
Szkolenie było super – Krzysiek świetnie przekazywał wiedzę i wyciskał z nas tyle tylko ile się da. Idealnym pomysłem były nocne manewry „człowiek za burtą” – nie dość że była to ciekawa odmiana to dawało to sporo świadomości o tym jak manewrować jachtem po ciemku..
”Manewrówka indywidualnie
Bardzo dziękuje za wspaniale przeprowadzone przez kpt Romana szkolenie manewrowe w dniu 6.08.2023. Pan Roman doskonale przekazał na początku podstawy teoretyczne manewrówki (w zwięzły sposób) a potem w części praktycznej zostały zrealizowane wcześniej omówione warianty. Jeszcze raz bardzo dziękujemy ( bo było nas dwóch) Wam za to zorganizowanie tego (indywidualnego) szkolenia. Tak a propos, macie w zespole doskonałych instruktorów ( rok temu miałem możliwość uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez kpt Adama).”