Sternik Motorowodny. Kurs i egzamin.

Szkolenie na sternika motorowodnego dedykowane jest wielbicielom sportów motorowodnych w żegludze śródlądowej i morskiej przybrzeżnej. Niezależnie, czy chcesz poszaleć na skuterze, zabrać rodzinę na wodę lub wybrać się większą łódką z kumplem na ryby – bezpieczna droga do tego jest jedna – potrzebujesz patentu Sternika Motorowodnego wydawanego przez PZMiNW.

Co wyróżnia nasz kurs na sternika? Z pewnością to, że udostępniamy platformę e-learningową i teorii możesz nauczyć się wcześniej. Dzięki temu oszczędzasz czas a na szkoleniu praktycznym nie musisz już zajmować się niczym innym, jak… praktyką 🙂

Czego się nauczysz na naszym kursie na sternika motorowodnego?

  • – jak bezpiecznie i skutecznie prowadzić motorówkę
  • – poznasz triki manewrowe
  • – opanujesz procedurę MOB (Man OverBoard)
  • – podstawowe umiejętności techniczne związane z układem napędowym motorówki.
  • – garść przepisów i wiedzy nawigacyjnej (to z e-learningu)

Oferujemy Ci szkolenie optymalne, e-learningowa platforma i przekazane materiały pozwolą Ci samodzielnie zapoznać się z większością materiału teoretycznego. W czasie samodzielnej nauki możesz liczyć na wsparcie instruktora on-line. Krótkie ale intensywne zajęcia z instruktorem rozwieją wszystkie Twoje wątpliwości i przygotują Cię w pełni do teoretycznej części egzaminu na sternika motorowodnego. Z kolei zajęcia praktyczne to już czysta przyjemność! Bardzo wygodna i szybka łódź motorowa RiB ze 140-konnym silnikiem w połączeniu ze świetnym instruktorem pozwolą Ci szybko nauczyć się jak panować nad jachtem motorowym i bezpiecznie uprawiać motorowodniactwo.

Na koniec zajęć organizujemy egzamin i pomożemy Ci przebrnąć przez formalności związane z otrzymaniem upragnionego patentu.

DZIĘKI TAKIEJ ORGANIZACJI SZKOLENIA MUSISZ DO NAS PRZYJECHAĆ TYLKO NA JEDEN DZIEŃ!

Jakie uprawnienia daje patent sternika motorowodnego?

Uprawnienia osoby posiadającej patent sternika motorowodnego:

  • – prowadzenie łodzi motorowych po wodach śródlądowych
  • – prowadzenie łodzi motorowych o długości kadłuba do 12m, po wodach morskich w strefie do 2Mm od brzegu, w porze dziennej.

W cenie zajęć: e-learning i materiały do nauki, koszty związane z organizacją szkolenia (jacht, paliwo, ubezpieczenie, keja, indywidualne środki ratunkowe na czas szkolenia, serwis kawowy).

Poza ceną: opłaty związane z egzaminem (250zł, zniżka 50% dla studentów i uczniów) i wydaniem patentu (50zł plus koszt wysyłki płatne do PZMiNW po egzaminie), dojazd uczestnika do/z miejsca zajęć, wydatki osobiste.

Program szkolenia:Dodatkowo:
  • TEORIA: platforma e-learning ze wsparciem instruktora on-line, krótki wykład i konsultacje w dniu szkolenia
  • PRAKTYKA: zajęcia z zakresu manewrowania, opanowania jednostki w różnych warunkach, manewry awaryjne, MOB
  • Tylko jeden dzień w marinie łącznie z egzaminem EGZAMIN W TYM SAMYM DNIU PO ZAKOŃCZENIU SZKOLENIA

Cena zawiera:

  • cena 550zł brutto, zawiera koszty szkolenia, dostępu do platformy e-learning oraz serwis kawowy w czasie zajęć

Dodatkowe informacje:

  • cena nie zawiera kosztów egzaminu: 250zł płatne komisji egzaminacyjnej (50% zniżki na podstawie legitymacji studenckiej/szkolnej) oraz wydania patentu - 50zł + koszt wysyłki ceny wg cennika PZMiNW (płatne w czasie składania wniosku po egzaminie)

Płatności:

  • 50% w momencie rezerwacji (możliwość płatności kartą, BLIK lub klasyczny przelew) 50% nie później niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia

TERMINY:

Gdańsk

2021-09-26 - 2021-09-26 - zostały 3 wolne miejsca

2021-10-03 - 2021-10-03 - zostało 8 wolnych miejsc

2021-10-09 - 2021-10-09 - zostało 8 wolnych miejsc

2021-10-17 - 2021-10-17 - zostało 8 wolnych miejsc

2021-10-23 - 2021-10-23 - zostało 8 wolnych miejsc

Kalisz

2021-10-02 - 2021-10-02 - zostały 2 wolne miejsca

Warszawa

2021-10-02 - 2021-10-02 - brak wolnych miejsc

Przejdź do formularza

Zarezerwuj


Co to jest patent sternika motorowodnego?

To najniższy z obowiązujących w Polsce patentów motorowodnych. Aby go zdobyć, należy spełnić następujące warunki:

  • mieć ukończone 14 lat,
  • zdać egzamin teoretyczny oraz praktyczny.

Mimo iż na patent można zdawać od 14 roku życia, należy pamiętać, że osoby w wieku poniżej 16 lat mogą prowadzić jednostki o mocy silnika nie większej, niż 60 kW.

Posiadanie patentu sternika motorowodnego uprawnia do:

  • prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych (bez ograniczeń co do długości kadłuba),
  • prowadzenia jachtów motorowych po wodach morskich wewnętrznych i pozostałych wodach morskich w odległości nie większej, niż 2 Mm od brzegu, w porze dziennej (na jednostkach o długości kadłuba nie większej, niż 12 m).

Sternik motorowodny krok po kroku

Pragnąc zostać sternikiem motorowodnym, należy spełniać następujące warunki:

  • ukończyć 14 rok życia,
  • posiadać pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych (dotyczy osób niepełnoletnich),
  • zdać egzamin teoretyczny i praktyczny.

Aby go zaliczyć, niezbędne jest posiadanie wiedzy oraz umiejętności, które można zdobyć na kursie. Potem wystarczy tylko uiścić opłatę za egzamin (uczniowie mają 50 % zniżki) i przystąpić do testu teoretycznego, a następnie do części praktycznej.

 

UWAGA! OceanTEAM jest uprawnionym podmiotem organizującym egzamin, możesz zdać go u nas! Pomagamy też we wszystkich formalnościach.

Jak wygląda egzamin na sternika motorowodnego?

Egzamin na sternika motorowodnego składa się z dwóch części, zdawanych w tym samym dniu:

  • teoretycznej, na która składa się 75 pytań jednokrotnego wyboru. Aby zaliczyć ten etap, należy udzielić poprawnej odpowiedzi na co najmniej 65 z nich,
  • praktycznej, polegającej na wykonywaniu odpowiednich manewrów wskazanych przez egzaminatorów.

Całość trwa około 3-4 godziny, z czego na sam test przewidziano 1,5 godziny. Obie części (teoria i praktyka) zdawane są tego samego dnia. Uczestnik, który nie zaliczy jednej z nich, musi podczas kolejnego podejścia zdawać ponownie obydwie. Do egzaminu można przystępować wielokrotnie, jednak za każdym razem wiąże się to z koniecznością wniesienia opłaty.

Sternik motorowodny – egzamin praktyczny

Podczas części praktycznej egzaminu na sternika motorowodnego sprawdzane są takie umiejętności, jak:

  • manewrowanie jachtem motorowym,
  • wydawanie komend i kierowanie załogą.

Każdy błędnie wykonany manewr można jeden raz powtórzyć. Zgodnie z przepisami, część praktyczna przeprowadzana jest na akwenie, na którym znajduje się pomost umożliwiający zacumowanie łodzi. Jacht motorowy, na którym odbywa się egzamin, wyposażony jest w silnik pozwalający na pływanie w ślizgu.

Co dalej – kolejne patenty motorowodne

Patent sternika motorowodnego to najniższa kategoria uprawnień motorowodnych. Kolejnymi stopniami zaawansowania są:

Motorowy sternik morski

Tego rodzaju uprawnienia pozwalają na prowadzenie dowolnego jachtu motorowego po wodach śródlądowych oraz jachtów motorowych o długości nieprzekraczającej 18 m po wodach morskich. Aby móc zdobyć ten patent, należy spełniać następujące warunki:

  • mieć ukończone 18 lat,
  • posiadać dokumenty potwierdzające odbycie co najmniej dwóch rejsów po wodach morskich o łącznym czasie minimum 200 godzin,
  • zdać egzamin teoretyczny i praktyczny.

Kapitan motorowodny

Tego rodzaju uprawnienia pozwalają na prowadzenie jachtów motorowych na wodach śródlądowych oraz morskich bez ograniczeń. Zdobycie tego rodzaju uprawnień jest możliwe po uzyskaniu patentu motorowodnego sternika morskiego, a następnie odbyciu praktyki, w skład której wchodzą:

  • co najmniej sześć rejsów morskich o łącznym wymiarze godzin minimum 1200 godzin żeglugi, w tym nie mniej, niż 400 godzin samodzielnego prowadzenia jednostki o długości kadłuba powyżej 7,5 m,
  • przynajmniej jeden rejs trwający powyżej 100 godzin na jachcie o długości kadłuba powyżej 20 m,
  • jeden rejs o długości powyżej 100 godzin żeglugi odbyty na wodach pływowych, przy czym należy podczas niego zawinąć do co najmniej dwóch portów pływowych.

 

Sternik motorowodny a stermotorzysta

Czym różnią się te dwa rodzaje uprawnień? Przede wszystkim celem, dla którego się je wyrabia.

Patent sternika jest przydatny dla osób, które chcą prowadzić jachty motorowe dla własnej przyjemności, na wakacjach lub okazjonalnie dorabiać jako skipper. Sternik motorowodny może prowadzić dowolne jachty motorowe na wodach śródlądowych, pod warunkiem, że ukończył 16 rok życia (młodszych obowiązuje ograniczenie mocy silnika do 60 kW).

Stermotorzystę można natomiast porównać do kierowcy wodnego autobusu. Tego rodzaju patent lub świadectwo (przepisy dopuszczają obie wersje) jest potrzebne dla osób, które chcą prowadzić jednostki o napędzie motorowym w żegludze śródlądowej.

Brałem w swoim życiu udział w co najmniej kilkunastu kursach medycznych, dłuższych lub krótszych, jednak poziom, który pokazał Krystian Szypka wraz z Ocean Teamem to mistrzostwo świata i okolic!

Jerzy - Skipper Katharsis One

Bardzo dziękuje za to, że mogłem uczestniczyć w tak profesjonalnym szkoleniu. W moim życiu zdażyły się dwa przypadki kiedy mogłem podjąć ratowanie życia. Niestety brak profesjonalnej wiedzy spowodował to, że liczyłem na innych, udało się, ale mogło być inaczej. Teraz czuję się dużo pewniej!

Mirek - Żeglarz i biznesmen z Torunia

Wczoraj zakończyliśmy szkolenie które prowadził Krystian Szypka. Czworo uczestników regat S2H przez to spełniło wymóg organizatora regat dotycząca odbycia kursu przetrwania na morzu (Sea Survival). Pozostała cześć załogi ten kurs już odbyła wcześniej . Mój wniosek jest jeden. Bez względu czy planujecie kiedyś start w dużych regatach czy zamierzacie żeglować tylko turystycznie, bardzo mocno zachęcam do odbycia takiego szkolenia. Poziom świadomości i obsługi urządzeń ratunkowych jest

Bluehorizon.pl -

Dziękuję za jak zawsze kawał dobrej roboty trenerskiej, Twoje szkolenia są nie dość, że mądre to i ciekawe, Bardzo obrazowo i praktycznie podchodzisz do tematu i przekazujesz wiedzę dla nas, Pilnujesz czasu i nie rozwlekasz tematów pobocznych. Każde zagadnienie jest szczegółowo opracowane, sprawdzone przez Ciebie i nie ma dwuznacznych wyników oraz pytań bez odpowiedzi.

Ireneusz - Biznesmen z Dębicy, właściciel marketów spożywczych pod marką Lewiatan

Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie, bardzo dobre warunki, dobrze zrealizowany program. Kurs na stopień JSM.

Grzegorz Witer -

Dwa dni szkolenia TRIM&SPIN pod okiem Jarka Kaczorowskiego. Ciężka praca, ciągłe wybieranie i luzowanie szotów, stawianie i zrzucanie spinakerów (cztery na pokładzie), genaker w akcji. Testujemy stawianie “na wełnę”, z “kon…na”, regulujemy trymlinki, Cunninghama. Idziemy pod spinakerem bajdewindem – da się! A na koniec satysfakcja: żeglujemy dwa węzły szybciej niż na początku, spinaker pięknie wypełniony, jacht frunie po wodzie! Polecam!

Michał K. -

Szkolenia nawigacyjne – astro i nawigacja zaawansowana – petarda. Gorąco polecam!

Maciej K. -

Dziękujemy OceanTEAM za niesamowity kurs “Sea Survival – Off-Shore Personal Safety”. Profesjonalne podejście do szkolenia, bardzo kompetentni wykładowcy z poczuciem humoru. Serdecznie polecamy! 

Sfora Racing Team Marta & Adam -

W terminie 7-8.07.17 brałem udział w bloku szkoleń z zaawansowanej pomocy medycznej (MEDICO) oraz bezpieczeństwa i przetrwania na morzu ( SEA SURVIVAL). Obydwa szkolenia przeprowadzone profesjonalnie, przygotowane z dużym naciskiem na część praktyczną i co najważniejsze prowadzone przez praktyków. Materiał klarowny, treść szkolenia konkretna i idealnie wkomponowana w dwu dniowy cykl. Podczas szkolenia organizator oprócz ogromnej dawki wiedzy przekazał materiały w postaci literatury wydawanej przez RYA, w której można znaleźć najpotrzebniejsze informacje

Rafał Skroński - uczestnik Bitwy o Gotland

Pełna profeska, zajęcia w zimnej wodzie gdzie człowiek czuje co to hipotermia !! Nie basen, nie klapeczki i “pan Gienek” prowadzący zajęcia z fotela a drętwiejące z zimna ręce, posunięty do maksimum realizm i prowadzący szkolenie Krystian Szypka, który wraz z kursantami skakał do zimnej wody i udzielał cennych uwag. Takich szkoleń odbyłem kilkanaście i zdecydowanie to było najlepsze !!!

Maciej - menadżer z Gdańska, były oficer floty handlowej