Autor Krystian Szypka 17 marca, 2021 Komentarze wyłączone

13 powodów, żeby zrobić sternika w OceanTEAM

Oferta na rynku szkoleń żeglarskich jest przeogromna, a poziom szkoleń i podejście szkół żeglarskich do tego popularnego kursu i egzaminu bardzo zróżnicowane. Pisaliśmy o tym szerzej w artykule https://otss.pl/szkolenia-zeglarskie-fabryki-patentow/. Jak do tematu podchodzimy my?

Jaki jest kurs na sternika w OceanTEAM?

Naszym głównym założeniem jest to, że jako pasjonaci żeglarstwa mamy energię, ochotę i umiejętności, aby kursantów ukształtować na sobie podobnych i zrobić z Was morskich żeglarzy! Do tego żeglarzy dobrych, pływających bezpiecznie i z wyobraźnią! Czy z tego skorzystacie – to już zależy tylko od Waszego zaangażowania. Mamy nadzieję, że dołączycie do naszej żeglarskiej społeczności, zostaniecie na dłużej lub najlepiej na zawsze. Jednocześnie wiemy, że kurs na sternika jachtowego to bilet do samodzielnego żeglowania, dlatego bardzo poważnie podchodzimy do sprawy. Regularnie po naszych kursach słyszymy, że (to cytaty) było „naprawdę porządnie”, „bez miękkiej gry”, „solidny kurs”.

Z czego to wynika? Dlaczego mamy taką opinię?

  1. Nie szkolimy tylko pod egzamin. Przygotowujemy do roli oficera i kapitana – osób samodzielnie prowadzących jacht i rejs. Oczywiście przerabiamy program wymagany przez PZŻ i materiał objęty egzaminem opanujecie. Ale nie ograniczamy się do tego.
  2. Nie prowadzimy podczas kursu na JSM żadnych kursów dodatkowych. Nie zrobisz u nas „przy okazji” szkolenia SRC ani z technik ratunkowych. Uważamy, że tydzień to i tak niewiele, jeśli chodzi o przygotowanie przyszłych sterników, żeby jeszcze je rozmydlać dodatkowymi elementami. Na kursy uzupełniające zapraszamy przyszłych sterników dodatkowo. Dla wszystkich, którzy zrobili u nas patent, czeka rabat 10% na szkolenia doskonalące.
  3. Uczymy o odpowiedzialności kapitana – to temat rzeka, często przewijający się w pokładowych rozmowach. Ogromne doświadczenie morskie naszych instruktorów dostarcza opowieści i anegdot dobrze obrazujących kwestię kapitańskiego żywota i budujących świadomość związanej z tym stanowiskiem odpowiedzialności.
  4. Dużo pływamy po zmierzchu/nocą – tak, abyście oswoili się z nawigacją i prowadzeniem jachtu w ciemności i przy użyciu adekwatnych pomocy. Tego na egzaminie nie wymagają, ale to nieodzowne umiejętności dla przyszłych kapitanów czy choćby oficerów wachtowych.
  5. Stawiamy na pracę w załodze – w każdej godzinie szkolenia dbamy o to, żeby relacje na pokładzie były jak najlepsze i oparte o żeglarskie wartości i kulturę. Pomagamy wolniejszym, dbamy o tych, którzy gorzej się czują. Zapewniamy, że każdy będzie otoczony odpowiednią ilością uwagi instruktora.
  6. Uczymy czynności praktycznych, np. jak wytrwać na nocnej wachcie, jak dobrze zaplanować rejs, jak zarządzać kambuzem, jak realnie wspierać osoby z chorobą morską i oczywiście jak przeprowadzać manewry w sposób skuteczny, bezpieczny i elegancki.
  7. Szkolimy na jednostkach min.36stóp, nigdy mniejszych.
  8. Nasz kurs trwa pełen tydzień – od soboty do soboty. Zapewniamy nocleg na jachcie także w noc przed egzaminem.
  9. Nie odwołujemy szkoleń w przypadku niskiej frekwencji. Jeśli się zapiszesz i zaplanujesz urlop to nie będziesz niemile zaskoczony.
  10. Na naszych kursach nikt nie śpi w mesie, szanujemy przestrzeń wspólną oraz dbamy o to, żeby grupy nie były zbyt liczne.
  11. Egzaminy są na serio. Mimo, że komisję stanowią uprawnione osoby z OceanTEAM (inne niż prowadzące kurs), to nie liczcie na taryfę ulgową. Przestrzegamy zasad uczciwości, ale przede wszystkim nie wypuścimy w morze z patentem nikogo, kto nie posiada odpowiednich umiejętności – to wbrew naszym żeglarskim ideałom i instruktorskiej odpowiedzialności. Każdy z naszych instruktorów czuje swoją odpowiedzialność za wysłanie w świat kolejnego skippera, więc jeśli nie jesteś gotowy i egzamin nie wyszedł to zaprosimy Cię na kolejny kurs za połowę ceny.
  12. Podczas szkolenia ciężko pracujemy, wykorzystujemy każdą godzinę kursu. Zajęcia prowadzone są od rana, do późnych godzin wieczornych. Jeśli szukasz kursu, który będzie jednocześnie relaksującym rejsem – to nie u nas. Świadomie prowadzimy szkolenia na Bałtyku, a nasi instruktorzy wdrażają zasady jachtowego ładu i porządku. Traktujemy to szkolenie bardzo poważnie. Oczywiście jest wesoło i towarzysko, zwłaszcza na koniec intensywnego dnia, ale na „mocne” imprezy sobie ani Wam nie pozwalamy, bo to odbiłoby się na jakości szkolenia.
  13. Wstępny kurs teoretyczny ma postać e-learningową. Każdy kursant ma dostęp do materiałów na długo przed szkoleniem. Zakładamy, że przychodzicie do nas po przynajmniej częściowym zapoznaniu się z tymi materiałami. Dzięki temu na samym kursie jest więcej czasu na naukę czynności praktycznych związanych z prowadzeniem jachtu, manewrami oraz nawigacją. Niemniej poranki na jachcie mają najczęściej formę krótkich zajęć teoretycznych, porządkujących Waszą wiedzę. Wieczory poświęcamy na kapitańskie „zabawy” z mapą, locją i światłami oraz długie rozmowy z żaglami w tle.

Jeśli zatem stawiasz na solidne przygotowanie, masz gotowość trochę się przyłożyć i nie oczekujesz oferty 3 w 1 ani taryfy ulgowej na egzaminie – nasz kurs jest dla Ciebie!

Jakie są warunki przystąpienia do egzaminu na sternika:

  • Ukończone 18 lat
  • Udokumentowane 200h żeglugi w co najmniej dwóch rejsach morskich. Kurs także jest rejsem i na jego zakończenie otrzymasz udokumentowaną opinię. Wypływamy około 30-40h, ale to oczywiście zależy od warunków.

Jakie uprawnienia daje patent?

Patent „Jachtowy Sternik Morski” upoważnia do prowadzenia jachtów żaglowych do długości kadłuba 18m, na wszystkich akwenach bez ograniczeń. Jest też jednoznaczny z uzyskaniem patentu motorowodnego sternika morskiego, czyli dokumentu dającego możliwość prowadzenia jachtów motorowych po wodach śródlądowych oraz prowadzenia jachtów motorowych o długości kadłuba do 18 metrów po wodach morskich.

Zapraszamy!

Zapisy na kurs pod linkiem https://otss.pl/szkolenia/szkolenia-kapitanskie/jsm/